جشنواره ملی و بین‌المللی شاهنامه خوانی کودک و نوجوان در مشهد برگزار می‌شود

طرح جشنواره ملی و بین‌المللی شاهنامه خوانی کودک و نوجوان به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز (دوشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه بهره‌مندی کارکنان حجمی و افراد تحت تکفل آن‌ها از خدمات تکمیل درمان شهرداری با قید دو فوریت تصویب شد.

در این جلسه لایحه الحاق روستای دهرود به محدوده شهر مشهد تصویب شد. طبق ماده واحده آن با توجه به رشد بی‌رویه مراکز جمعیتی حاشیه شهر مشهد، علی‌الخصوص مسیر دسترسی محدوده منفصل قرقی و مهرگان (جاده سیمان) و به جهت پرهیز از نگاه تبعیض‌آمیز در تعیین تکلیف و ارائه خدمات به ساکنان این محدوده شهرداری مکلف می‌شود ظرف مدت یک ماه با استفاده از نتایج مرحله‌ای مطالعات طرح پهنه بندی حریم شهر و همچنین اخذ نظر مشاوران طرح جامع و تفصیلی نسبت به ساماندهی این مراکز جمعیتی اقدام کند.

لایحه نظام نامه یکپارچه مطالعات و پژوهش شهرداری مشهد، طرح تأمین دو دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده برای مشهد گردی ظرف مدت دو ماه توسط شهرداری و الحاق پنج تبصره به لایحه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری دیگر مصوبه جلسه امروز شورای شهر بود.

لایحه تعیین تکلیف اراضی محدوده بلوار شهید طرح چی، روستاهای خین عرب و اسماعیل آباد تصویب شد و شهرداری مکلف است آثار مالی ناشی از آن را در لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ کند.

همچنین به موجب تصویب لایحه افزایش سقف تعداد پلاک‌های درخواستی پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد، با توجه به افزایش بی رویه قیمت ساخت و اجرای پروژه‌ها و به دنبال آن افزایش قیمت تمام شده نهایی پروژه‌های زیرساختی و عمرانی، خرید و تأمین تجهیزات و مصالح در راستای حمایت از پیمانکاران و کاهش هزینه‌ها نسبت به تعدیل مبلغ قراردادهای ارائه شده اقدام کند.

در این جلسه لایحه تفریغ بودجه سال ۹۹ سازمان‌های زمین و مسکن، عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، پارک‌ها و فضای سبز، فردوس‌ها، اجتماعی و فرهنگی و شرکت‌های گردشگری توسعه و عمران هفت حوض و نمایشگاه بین‌المللی و مؤسسه فرهنگی شهر آرا به تصویب رسید.

همچنین لایحه تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر در مناطق یک، دو، پنج و هفت تصویب شد.

طرح تشکیل دبیرخانه جاده ابریشم با توجه به اهمیت آن و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اجتماعی و فرهنگی به تصویب رسید و طبق آن شهرداری مشهد مقدس باید به اصلاح آن در بودجه ۱۴۰۰ اقدام کند. همچنین شهرداری مکلف شده اطلاعات مربوط به جاده ابریشم را ظرف مدت سه ماه گردآوری کند.

در این جلسه طرح جشنواره ملی و بین‌المللی شاهنامه خوانی کودک و نوجوان به تصویب رسید و بر طبق تبصره‌های آن شهرداری مشهد موظف به برگزاری جشنواره ملی نقالی، شاهنامه خوانی و آموزش مفاهیم شاهنامه با محوریت توس شد و باید ظرف مدت دو هفته ردیف اعتباری‌ای در بودجه سازمان فرهنگی و اجتماعی برای آن پیش بینی شود.

کد خبر 506768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.