«نه به کیسه‌های پلاستیکی» رفتاری متمدنانه است

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی «نه به کیسه‌های پلاستیکی» چند نکته ساده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدرالدین علیپور در اینستاگرام خود نوشت:

«روز جهانی «نه به کیسه‌های پلاستیکی» و چند نکته ساده:

وقتی از سوپرمارکت مثلاً یک یا دو قلم خرید می‌کنید که می‌توانید بدون کیسه پلاستیکی هم آن‌ها را به منزل بیاورید، از فروشنده تشکر کنید و بگویید: «نه! ما پلاستیک استفاده نمی‌کنیم.»
این رفتاری متمدنانه است.

کیسه پلاستیکی که شاید فقط چند دقیقه کار شما را راه بیندازد و بعد رهایش می‌کنید به ۵۰۰ سال زمان برای تجزیه شدن در طبیعت نیاز دارد. ضمن اینکه در این تجزیه خاک آلوده می‌شود.

اگر نمی‌توانید جلوی خشک شدن دریاچه‌ها را بگیرید، اگر قادر به متوقف کردن شکنجه حیوانات در باغ‌وحش یا شکار نیستید، اگر دلتان برای محیط زیست کشور می‌سوزد، لطفاً مصرف پلاستیک را به حداقل برسانید. این یک گام مهم است. لطفاً شروع کنید.

وقتی برای خرید می‌روید با خودتان کیسه پارچه‌ای ببرید. شما با این رفتار به دیگران هم نشان می‌دهید که برای کره زمین، خودتان و آیندگان احترام قائل هستید.

نان داغ را در کیسه پلاستیکی قرار ندهید. این کار باعث آزاد شدن مواد سمی به کار رفته در پلاستیک و ترکیب آن با نان می‌شود. سفره پارچه‌ای همراه داشته باشید. ریشه بسیاری از سرطان‌ها در همین نکات جزئی است.

رهاسازی پلاستیک در طبیعت باعث شده که احشام از آنها تغذیه کنند، آبزیان دریایی تکه‌های پلاستیک را با طعمه اشتباه بگیرند و حتی شکم پرندگان پر از پلاستیک شود. این یک قتل عام خاموش است.

ما در حال غرق شدن در دریای پلاستیک هستیم. لطفاً از همین امروز تصمیم بگیرید که مصرف کیسه‌های پلاستیک را متوقف یا به حداقل برسانید.»

 «نه به کیسه‌های پلاستیکی» رفتاری متمدنانه است

 «نه به کیسه‌های پلاستیکی» رفتاری متمدنانه است

کد خبر 506611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.