جزئیات پروژه نصب پلاک‌های پستی جدید در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به منظور پیرایش شهر اصفهان و رفع نازیبایی‌ها، پروژه نصب پلاک‌های آبی و پستی شهر اصفهان تا پایان سال در ۷ منطقه از شهرداری اصفهان اجرایی می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این طرح در قالب طرح تجمیع کد پستی و پلاک منازل شهر اصفهان در دو فاز و از ابتدای سال جاری با همکاری سازمان زیبا سازی، معاونت برنامه‌ریزی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و اداره کل پست استان آغاز شده است.

وی با اشاره به امکانات این پلاک‌ها، تصریح کرد: این پلاک‌ها دارای امکاناتی مانند کد خوان دیجیتال است که امکان دریافت کد پستی و اطلاعات دیگر از طریق بارکدهای آن‌ها وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: این طرح به ساماندهی پلاک‌های پستی، زیبایی چهره شهر و همسان شدن پلاک‌ها کمک می‌کند که در ابتدا و به صورت پایلوت در منطقه ۸ شهرداری اصفهان اجرا شده و تاکنون بیش از پنج هزار پلاک نصب شده است و در حال حاضر در مناطق هشت و ۱۰ در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پلاک‌های هوشمند مجهز به بارکدهای پستی (QR code) است که به صورت برخط اطلاعات خواسته شده را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ به‌طور مثال اطلاعات ساختمانی از قبیل تعداد واحد، سال ساخت و تمام جزئیات مربوط به ساختمان داده می‌شود.

امیری افزود: بارکدهای پستی که حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری است دارای قابلیت به‌روزرسانی بوده و نیاز به تعویض فیزیکی پلاک نصب شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک نیست.

وی با بیان این که به‌روزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری و کدهای پستی اصفهان آغاز شده است، گفت: همزمان با نصب پلاک‌های جدید پستی در منطقه هشت و ۱۰، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی برای سال ۱۴۰۰ در مناطق ۴، ۶، ۷، ۱۲ و ۱۴ در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان به مشخصات هر پلاک اشاره کرد و ادامه داد: ابعاد هر پلاک ۱۴ در ۱۴ سانتیمتر و از جنس ورق فلزی به رنگ لاجوردی است.

وی در خصوص هزینه هر پلاک برای شهرداری، گفت: برآورد هزینه به‌روزرسانی و برداشت اطلاعات برای هر پلاک ۸۰ هزار ریال بوده است که در کنار هزینه ۳۵۰ هزار ریالی تهیه و نصب هر پلاک برآورد هزینه به دست آمده برای هر پلاک ۴۳۰ هزار ریال است.

کد خبر 506567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.