افزایش ۳۰ درصدی هزینه سرویس مدارس اصفهان

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش قیمت برای امر حمل و نقل دانش آموزی اختصاص یافته است که باتوجه به شرایط تورم و به نسبت سایر کلانشهرهای کشور منصفانه بوده است.

احمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تصویب نرخ کرایه حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: مبلغ کرایه حمل و نقل دانش آموزی هر سال کمی دیر هنگام تصویب می‌شد و همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌ها و رانندگان حمل‌ونقل می‌شد بنابراین امسال با تصویب زود هنگام و به موقع این مصوبه، تا حد زیادی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: شهرداری در ابتدا بالغ بر ۴۰ درصد هزینه برای حمل‌ونقل دانش آموزی پیش بینی کرده بود که با تشکیل کارگروه ماده ۱۸ اعم از شهرداری اصفهان، سازمان تاکسیرانی و انجمن اولیا و مربیان مدارس و به ریاست آموزش و پرورش این مبلغ با ۳۰ درصد به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قیمت‌گذاری کارگروه ماده ۱۸ طبق سنوات گذشته باید در صحن علنی شورای اسلامی شهر و با طی کردن روند قانونی در فرمانداری به تصویب برسد تا قابلیت اجرا پیدا کند؛ لذا امسال به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش قیمت برای امر حمل و نقل دانش آموزی اختصاص یافته است تا اولیا با رفع احتمالی محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و حضور دانش آموزان در مدارس بتوانند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط تورم و گرانی سوخت، قطعات و لوازم خودرو به نظر می‌رسد این افزایش قیمت منصفانه باشد. سعی کردیم نسبت به سایر کلانشهرها که این افزایش تا ۳۵ درصد هم تعیین شده است قیمت مناسب‌تری تصویب شود.

لایحه بسته تشویقی و مساعدت به رانندگان تاکسی در بودجه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت

زندآور با اشاره به طرح مساعدت به رانندگان تاکسی اظهار کرد: در سال‌های گذشته حدود هشت هزار راننده تاکسی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که شامل دو حلقه لاستیک، روکش صندلی و معافیت یک ساله عوارض سالیانه بود و حدود ۹۷ درصد از این طرح به طور کامل انجام شد.

وی تاکید کرد: طرح دیگر پیشنهادی از جانب شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل تحت عنوان طرح کمک به راهبران ارائه و بر اساس آن مبلغ شش میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان به رانندگان تاکسی اختصاص یافته است.

عضو شورای شهر تصریح کرد: طرح راهبران تاکسی در دو ردیف بودجه جداگانه شامل سه میلیارد تومان کمک جهت استفاده از امکانات تفریحی و سیاحتی و سه میلیارد تومان هم در قالب وجه نقد برای مساعدت به تاکسیرانان ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در تعاونی سازمان تاکسیرانی معاینه فنی مورد نیاز تاکسی‌ها به عهده سازمان حمل و نقل بار است از این رو در جلسه امروز شورای شهر، قرار شد ۵۰۰ میلیون تومان از وجه نقد مصوب، به عنوان منبع درآمد به سازمان حمل و نقل بار واریز شود.

کد خبر 506530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.