کمبود نیرو و اعتبار مانع اجرای طرحهای عمران شهری گناباد است

شهردار گناباد کمبود نیرو و محدودیت زیاد اعتبارات را مانع مهمی در اجرای طرح‌های عمران شهری این شهر دانست.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا زارع حسینی در این باره اظهار کرد: میزان و وسعت خدمات شهری گناباد به هیچ عنوان با اعتبارات و نیروهای موجود تناسب ندارد و نمی‌توان بخش عمده‌ای از خواسته‌های شهروندان را برآورده کرد.

وی ادامه داد: عدالت محوری و نداشتن نگاه محله محوری سرلوحه اقدامات و طرح‌های شهرداری گناباد قرار دارد، اما به دلیل مشکلات یاد شده نمی‌توان خدمات مناسب از نظر کمی و کیفی ارائه داد.

شهردار گناباد گفت: ۱۸ بوستان و فضای سبز شهری در مجموع به وسعت ۷۰ هکتار با پراکندگی زیاد در این شهر وجود دارد که تنها ۲۵ نیرو در این بخش خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: از مجموع فضای سبز شهری تنها ۲۰ هکتار زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد و روزانه ۷۰۰ هزار لیتر آب برای این بخش تأمین می‌شود و طرح جداسازی آب شرب شهری از فضای سبز در سال‌های گذشته به صورت ناقص اجرا شده که مشکلاتی به دنبال داشته است.

زارع حسینی ادامه داد: برای واگذاری فضای سبز به بخش خصوصی باید ماهیانه چهار تا پنج میلیارد ریال هزینه پرداخت شود که با توجه به محدودیت منابع اعتباری امکان آن وجود ندارد.

وی گفت: بوستان ملت این شهر با هزینه ۶۵ میلیارد ریال از محل آورده سرمایه گذار بخش خصوصی و اعتبارات شهرداری طی دو روز گذشته به بهره برداری رسید.

شهردار گناباد اجرای طرح مبلمان شهری و پیاده رو سازی حدفاصل میادین حمزه تا آزادگان، اجرای مرحله نخست بوستان شهرک شهرجو با وسعت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع و پیاده رو سازی محله نوغاب در مجموع با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال را از جمله طرح‌های در دست اجرای عمران شهری در گناباد ذکر کرد.

وی افزود: ۱۴ میلیارد ریال هم برای تکمیل، احداث و تأمین روشنایی بوستان بانوان گناباد طی سال جاری اختصاص یافت.

زارع حسینی با اشاره به انتقادات شهروندان از کیفیت نامطلوب آسفالت در برخی معابر شهری ادامه داد: سهمیه قیر رایگان این شهرداری در سال ۱۳۹۸ حذف شد و با بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی طی یک سال گذشته ۸۵ تن قیر خریداری شد و کمبود قیر از موانع بهسازی آسفالت معابر است و با توجه به منابع اعتباری موجود توان خریداری قیر از قرار هر تن ۹۰ میلیون ریال وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 506526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.