کاروانسرای ملک اصفهان مرمت شود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار مرمت کاروانسرای مبک شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، در خصوص اهمیت پاسداشت میراث فرهنگی اظهار کرد: شهر اصفهان با پیشینه تاریخی که دارد اماکن تاریخی مهمی را در خود جای داده که پس از گذشت سال‌ها و قرن‌ها هنوز پابرجا بوده و هویت فرهنگی به این شهر بخشیده است؛ از جمله این اماکن می‌توان کاروانسرای ملک را نام برد که با وجود قدمت تاریخی آن مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه اهمیت میراثی این مکان و تعلق آن به شهر اصفهان نه تنها به یک دستگاه و نهاد خاص، از اداره اوقاف و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تقاضامندم که نسبت به مرمت این بنا اقدام کرده و از شهردار اصفهان می‌خواهم پیگیری لازم را برای مرمت و حفظ این بنا انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از دیگر میراث اصفهان که در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت آرامگاه کمال اسماعیل، شاعر بزرگ اصفهان است و بنا بر این شد که محوطه آن به عنوان‌گذر ادبی ساماندهی شود. بودجه‌ای برای این منظور به آن اختصاص یافت ولی هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

وی از معاونت شهرسازی شهرداری درخواست کرد که همچون گذر ادبی صائب که سرمایه‌ای ارزشمند در حوزه گردشگری و فرهنگی شهر است، اقدامات لازم در خصوص گذر ادبی کمال را نیز پیگیری و به سرانجام برساند.

روشن با اشاره به قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق شهر اظهار کرد: از اداره برق می‌خواهم که پاسخگوی مشکلات و نابسامانی‌های به وجود آمده در اثر قطعی برق باشد و در شرایط کنونی که فشارهای ناشی از بحران‌های متعدد از نشاط روحی شهروندان کاسته است، با مدیریت صحیح رضایت شهروندان را فراهم کند.

وی با گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: زبان و ادبیات برخاسته از فرهنگ و حامل ابعاد مختلف فرهنگ یک جامعه است از این رو آشنایی کودکان و نوجوانان می‌تواند بر غنی‌سازی فرهنگ این نسل اثر بگذارد و مستعدان این عرصه را شناسایی و در رشد و پرورش آن‌ها تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان فعالیت‌های خوبی در این دوره انجام شد. کافه کتاب نوجوانان و کانون شعر و ادبیات که ذیل طرح "به وقت نوجوانی" اجرا شد خروجی‌های خوبی در شهر به همراه داشت که از آن جمله می‌توان به کافه کتاب همخوان که توسط نوجوانان در تلویزیون اصفهان ادامه داشت اشاره کرد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم محدودیت‌هایی که شرایط کرونا ایجاب کرد، فعالیت‌های فرهنگی به طور مستمر در شهر ادامه داشت و درخشش کودکان و نوجوانان این شهر در برنامه‌های مختلف ادبی، فرهنگی، ورزشی و مهارتی بر انگیزه مدیران برای ادامه فعالیت‌ها افزود.

کد خبر 506524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.