واکسیناسیون کامل، راه مقابله با کرونای دلتا است

عضو کمیته ملی واکسن کووید ١٩ گفت: واریانت‌های جدید کرونا که بروز می‌کند، تقویت بهداشت اجتماعی، اتخاذ استراتژی غیر درمانی مانند اعمال محدودیت و واکسیناسیون اهمیت بسیاری دارد زیرا به سمت قدرت سرایت بیشتر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ناجی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"واکسیناسیون کامل؛ راه مقابله با کرونای دلتا واریانت‌های جدید که بروز می‌کند تقویت بهداشت اجتماعی، اتخاذ استراتژی غیر درمانی مانند اعمال محدودیت و واکسیناسیون اهمیت بسیاری دارد چرا که واریانت‌های جدید به سمت قدرت سرایت بیشتر می‌روند.

علی رغم این که واکسن‌های موجود در برابر واریانت‌های جدید کاهش کفایت را نشان می‌دهند اما داده‌ها در کشورهایی که واکسیناسیون را انجام داده‌اند نشان می‌دهد که واکسن‌های موجود میزان مرگ و میر را در برابر واریانت‌های جدید مانند دلتا کاهش می‌دهد.

پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران پایین است، با بروز واریانت های جدید واکسیناسیون کامل و تزریق ٢ دوز اهمیت بسیاری دارد و متأسفانه سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران مناسب نیست.

واردات و تزریق قطره چکانی واکسن کرونا هم باعث شد وعده‌هایی واکسیناسیون کرونا عملی نشود و این مسئله موجب گلایه مردم و بسیاری کارشناسان شده است چرا که بنا بر وعده‌ها قرار بود تا پایان تیر ماه واکسیناسیون کرونای سالمندان به اتمام برسد و تزریق گسترده واکسن ملی را در بهار شاهد باشیم.

از طرفی این روزها شاهد تصاویری مبنی بر شلوغی مرز ایران و ارمنستان هستیم چرا که برخی برای تزریق رایگان واکسن کرونا راهی این کشور شده‌اند و به ازای ۱۰ روز اقامت در این کشور می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

ترکیه ۸۵ میلیونی ۵۸ درصد مردم خود را واکسینه کرده و ما که ۷ نوع واکسن داخلی در دست ساخت داریم و دو واکسن مجوز مصرف دارند و ۴ نوع واکسن خارجی وارد کرده‌ایم اما تا دیروز طبق آمار رسمی وزارت بهداشت فقط ۲.۵ درصد جمعیت را واکسینه کرده‌ایم. "

راه مقابله با کرونای دلتا واکسیناسیون کامل است

راه مقابله با کرونای دلتا واکسیناسیون کامل است

کد خبر 506472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.