توضیحات نقدعلی در مورد علل افزایش قیمت شیر خام

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت چهار هزار و ۶۰۰ تومانی شیر خام برای تولید کنندگان به صرفه نبود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات تامین نهاده‌های دامی اظهار کرد: مهمترین مشکل تامین نهادهای دامی مسئله حمل و نقل آن به مبادی مصرف بود که طی تلاش‌های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، جهادهای کشاورزی استان‌ها مکلف به اجرای دستورالعمل‌هایی شدند و خوشبختانه امروز این نهاده‌ها به سرعت در حال انتقال به مبادی مصرف است.

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل تفاوتی که بین دام صنعتی و سنتی قائل می‌شد، مشکلات متعددی حاصل شده بود در صورتی که تفاوتی بین این دو وجود نداشت زیرا بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، تمام دام‌های سنگین از نژاد هلشتاین هستند بنابراین لازم است نهاده‌های دامی بدون در نظر گرفتن دام صنعتی یا سنتی به صورت مساوی توزیع شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت چهار هزار و ۶۰۰ تومانی شیر خام برای تولید کنندگان به صرفه نبود بر همین اساس، شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی قیمت شش هزار و ۴۰۰ تومان را برای شیر خام مصوب کرد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: دولت مکلف است بر اساس سیاست‌های حمایتی فرآورده‌های لبنی، تدابیر لازم را اتخاذ کند همچنین باید برای بخش دیگری از فرآورده‌های لبنی که شامل این سیاست‌ها نیستند اقدامات دیگری انجام دهد تا بر مصرف کنندگان فشاری وارد نشود.

کد خبر 506462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.