تا سه هفته قطعی برق نداریم

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: تا سه هفته آینده که بر اساس این مصوبه صنایع، برق مصرفی را کاهش می‌دهند قطعی برق نخواهیم داشت البته اگر حوادثی اتفاق افتد یا موارد اضطراری ایجاد شود ممکن است ناپایداری‌ها و قطعی‌های موقت در شبکه ایجاد شود.

محمدرضا نوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مردم استان و شهرستان اصفهان در خصوص صرفه‌جویی و به‌موقع مصرف کردن وسایل برقی پر مصرف قدردانی می‌شود، صنایع نیز همکاری خوبی با صنعت برق داشته‌اند به طوری که علاوه بر کاهش مصرف، شیفت‌های کاری را نیز تغییر داده‌اند.

وی افزود: با توجه به مصوبه‌ای که بین وزارت صمت و وزارت نیرو با همکاری وزارت کشور از روز چهارشنبه (۱۶ تیرماه) عملیاتی شد و بر اساس آن همه صنایع در سطح کشور مکلف شدند بر اساس درخواست وزارت نیرو و هماهنگی وزارت صمت به مدت سه هفته مصرف خود را حداکثر در حد ۱۰ درصد میزان مصرف همیشگی محدود کنند.

پیش بینی افزایش ۴ درجه‌ای متوسط دما در هفته جاری

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: این تصمیم باعث شده خاموشی‌های کمتری برای مشترکان خانگی اعمال شود تا سه هفته آینده که بر اساس این مصوبه صنایع برق مصرفی را کاهش می‌دهند، قطعی برق نخواهیم داشت البته اگر حوادثی اتفاق افتد و یا موارد اضطراری ایجاد شود ممکن است ناپایداری‌ها و قطعی‌های موقت در شبکه ایجاد شود.

نوحی افزود: متأسفانه هفته جاری بیشترین درجه حرارت را در سطح کشور خواهیم داشت به طوری که پیش بینی شده متوسط درجه حرارت کشور چهار درجه افزایش یابد و با توجه به اینکه هر درجه افزایش حرارت منجر به افزایش هزار و ۵۰۰ تا دو هزار مگاوات مصرف برق می‌شود از مردم تقاضا می‌شود صرفه‌جویی را جدی گرفته تا از خاموشی‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 506426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.