شهرداری زنجان به دنبال شفاف سازی در حوزه املاک و مستغلات است

مدیر املاک و مستغلات شهرداری زنجان گفت: از دو هزار سند دفترچه‌ای بیش از سه چهارم امکان صدور سند وجود ندارد.

سیدحسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر این که شهرداری به دنبال مستند سازی املاک است، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شهرداری نقشه بردار نداشت و به دلیل حجم بالای کار و اسناد و دستمزد بالا آئین نامه مالی شهرداری اجازه نمی‌داد که مستقیم با یک نقشه بردار کار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری لازم با اداره ثبت صورت می‌گیرد یا خیر؟ ادامه داد: حدود ۷۰ مورد با دو هزار و ۳۰۰ متر مربع مساحت در سازمان ثبت درخواست داریم که هنوز اقدامی نشده است.

مدیر املاک و مستغلات شهرداری زنجان با بیان این که صدور سند هزینه دارد و باید در محدوده طرح شمیم و ماده ۹ کاداستر املاک جانمایی شود، افزود: هر سند بیش از یکصد تومان هزینه دارد که البته مساله مهمی نیست و تأخیرات احتمالی شهرداری در این خصوص نقشه برداری و محدوده شمیم بود که برخی از اسناد قدیمی و فاقد حد و حدود و نقشه یو تی ام است.

وی ادامه داد: بعد از انعقاد قرارداد با پیمانکار که در فروردین امسال با سقف ۴۵۰ میلیون تومان محقق شد در حال حاضر ۲۴ تا سند با ۱۱۱ هزار متر مربع سند تک برگی گرفتیم و حدود ۷۰ سند در دست پیگیری است که اداره ثبت دلیل کندی روند سند دارد کردن را کمبود کارشناس عنوان می‌کند.

موسوی گفت: از دو هزار و ۳۰۰ مورد املاک شهرداری بسیاری در طرح معبر و فضای سبز واقع شده که امکان صدور سند برای آنها امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ املاک، قراردادی و ۲۰۰۰ اسناد است که از این اسناد ۱۴۰ مورد سند تک برگی با مساحت حدود ۳۳۰ هزار و ۲۴۸ متر و اسناد دفترچه‌ای نیز حدود یک هزار و ۸۷۰ مورد است که از این تعداد تقریباً بعد از آذر سال ۹۹ حدود ۲۴ مورد سند تک برگی به مساحت ۱۱۲ هزار و ۲۰ متر مربع اخذ شده است.

مدیر املاک و مستغلات شهرداری زنجان با بیان این که برای ۱۲۰ مورد نیز در قالب سند تفکیکی اقدام خواهد شد و قراردادی که با شرکت مشاور نقشه برداری منعقد کردیم باید در محدوده شمیم پیاده شود، عنوان کرد: بخشی نیز با اداره ثبت مکاتبه انجام دادیم اما منجر به صدور سند نشده است.

وی با اشاره به مستند سازی املاک شهرداری گفت: علاوه بر آن حدود ۵۰ مورد اموال غیر منقول در سامانه سادا ثبت کردیم و پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۹۸ درصد بوده که در سایت برنامه بودجه و دارایی مبسوط است.

موسوی با بیان این که در سال گذشته و سال جاری سامانه سادا راه اندازی شده و شهرداری نیز در صدد مستندسازی املاک است، یادآور شد: کوتاهی صورت گرفته به دلیل مشکلات نقشه بردار و ردیف بودجه و رعایت آئین نامه‌ها است البته از ابتدای امسال این مشکلات برطرف شده و کارشناس و مشاور نقشه بردار مشغول کار هستند.

وی با بیان این که وظیفه اصلی شهرداری بازگشایی معابر و تملک املاک واقع در طرح است، اضافه کرد: تاکنون سیستم سنتی بود و املاک واقع در طرح بدون حد و حدود بوده اند.

بیش از سه چهارم اسناد دفترچه‌ای امکان صدور سند تک‌برگ برای آنها مقدور نیست

مدیر املاک و مستغلات شهرداری زنجان تاکید کرد: از ۲۰۰۰ سند دفترچه‌ای بیش از سه چهارم امکان صدور سند تک برگ برای آنها مقدور نیست و داخل معابر و فضاهای عمومی و فضای سبز هستند که اصلاً نیاز به صدور سند تک برگی ندارند.

وی افزود: دیگر املاک و مستغلات و پروژه‌های سرمایه گذاری که امکان دخل و تصرف وجود دارد و نیازمند اخذ سند تک برگی است به نوعی رفع تصرف می‌شود و می‌توانیم سند تک برگی بگیریم.

موسوی با بیان این که از مجموع اسناد دفترچه‌ای ۱۴۰ مورد سند تک برگی داشتیم و حدود ۲۴ مورد نیز اضافه شده است، گفت: در مجموع ۱۶۴ مورد سند تک برگی صادر شده است.

وی با تاکید بر این که شهرداری به دنبال شفاف سازی وضعیت املاک و مستغلات است، گفت: پرونده خوانی بیش از پنج هزار پرونده‌ای که در املاک است در سامانه نرم افراز املاک و مستغلات بارگذاری می‌شود تا همه پرونده‌های سال‌های گذشته دقیقاً بازخوانی و ثبت سامانه شود.

کد خبر 506391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.