مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 با Redmi Note 8 Pro+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش Xiaomi Redmi Note 10 و Xiaomi Redmi Note 8 Pro مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی برند شناخته شده در حوزه گوشی‌های هوشمند است. سری Redmi Note همیشه جزء گوشی‌های محبوب و پرفروش این شرکت بوده است. در سری Redmi Note گوشی‌های متفاوتی ساخته و به بازار عرضه شده است که در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 با Redmi Note 8 Pro پرداخته شده است.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 10 و Redmi Note 8 Pro از نظر دوربین

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 10

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

شیائومی Note 10 از دوربین چهارگانه که متشکل از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز هشت مگاپیکسلی فوق عریض (اولتراواید)، لنز دو مگاپیکسلی ماکرو و لنز دو مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. در مقابل گوشی میان رده Note 8 Pro شیائومی نیز از دوربین چهارگانه متشکل از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واید، لنز هشت مگاپیکسلی فوق عریض (اولتراواید)، لنز دو مگاپیکسلی ماکرو و لنز دو مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره می‌برد. در مجموع کیفیت دوربین اصلی Note 8 Pro بهتر از Note 10 است و در تصاویر با دوربین‌های اولتراواید، ماکرو و پرتره (به کمک دوربین تشخیص عمق) تفاوت زیادی ندارند و هر دو گوشی به خوبی عمل می‌کنند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 با Redmi Note 8 Pro+ لیست جزئیات

از نظر دوربین سلفی نیز Note 10 از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی و Note 8 Pro از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با توجه به این تفاوت کیفیت تصاویر Note 8 Pro کمی بهتر از Note 10 است.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 10 و Redmi Note 8 Pro از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 10

چیپست

Mediatek Helio G90T

Qualcomm SDM678 Snapdragon 678

پردازنده گرافیکی

Mali-G76 MC4 GPU

Adreno 612 GPU

سیستم عامل

اندروید Pie 9.0

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 10

MIUI 11

تنوع حافظه

۴/‏۶۴‬، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

از نظر سخت افزاری شیائومی Note 10 از تراشه Snapdragon 678 استفاده می‌کند. تراشه استفاده شده درNote 10 یکی از تراشه‌های قدرتمند میان‌رده است که بر اساس فرآیند ساخت ۱۱ نانومتری ساخته شده است. پردازنده گرافیکی Note 10 نیز Adreon 612 است. در طرف دیگر Note 8 Pro شیائومی از تراشه مدیاتک Helio G90T (دوازده نانومتری) در کنار پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (دو هسته ۲.۰۵ گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G76MC4 بهره می‌برد. از نظر نرم افزار Note 10 از رابط کاربری MIUI 11 شیائومی بر پایه اندروید ۱۱ و Note 8 Pro از رابط کاربری MIUI 10 شیائومی بر پایه اندروید Pie 9.0 بهره می‌برد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 با Redmi Note 8 Pro+ لیست جزئیات

از نظر حافظه داخلی و رم نیز هر دو گوشی دارای دو مدل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با چهار گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با شش گیگابایت رم است که البته Redmi Note 8 Pro دارای یک مدل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با هشت گیگابایت رم است و همچنین Note 10 دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با چهار گیگابایت رم است.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 10 و Xiaomi Redmi Note 8 Pro از نظر صفحه نمایش

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 10

نوع نمایشگر

IPS LCD

Super AMOLED

سایز

۶.۵۳ اینچ

۶.۴۳ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

گوشی شیائومی Note 10 به جای پنل IPS LCD به سراغ نمایشگر Super AMOLED رفته و نمایشگر بسیار باکیفیتی را به کاربران تقدیم کرده است. صفحه نمایش گوشی شیائومی Note 10 با اندازه ۶.۴۳ اینچی است و روشنایی آن در حالت عادی ۴۰۰ نیت و در صورت وجود نور زیاد به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد در نتیجه یک نمایشگر فوق‌ روشن در هر شرایطی همراه کاربران است. از نظر وضوح تصویر این گوشی ۱۰۸۰ پیکسلی است که برای تماشای ویدئو یک گزینه ایده‌آل و مناسب است. شیائومی Note 8 Pro مجهز به نمایشگر IPS LCD است که وضوح آن مشابه به نسخه قبلی است اما سایز آن افزایش چشمگیری یافته است از این رو تراکم پیکسلی آن از ۴۰۹ به ۳۹۵ پیکسل بر اینچ کاهش پیدا کرده است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و کیفیت تصویر +FHD را ارائه داده است و اندازه آن نیز به ۶.۵۳ اینچ افزایش پیدا کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 با Redmi Note 8 Pro+ لیست جزئیات

مقایسه Xiaomi Redmi Note 10 و Redmi Note 8 Pro از نظر طراحی ظاهری

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 10

ابعاد

161.4x76.4x8.8 میلی‌متر

160.5x74.5x8.3 میلی‌متر

وزن

۲۰۰ گرم

۱۷۸.۸ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

شیائومی Note 10 مثل اکثر گوشی‌های میان‌رده شیائومی بدنه پلاستیکی دارد. این گوشی مجهز به فریم و پنل پشتی براق است تا زیباتر به‌نظر برسد. حسگر اثر انگشت Note 10 از پنل پشتی به کناره گوشی منتقل شده است که جلوه بهتری برای آن به همراه داشته باشد همچنین Note 10 با دریافت گواهی IP53 مقاومت بیشتری در برابر پاشش قطرات آب و نفوذ گرد و غبار نسبت به نسل قبلی خود دارد.

گوشی Note 8 Pro برای ارائه حداکثر مقاومت در برابر خط و خش و ضربه از شیشه مجهز به گوریلاگلس پنج است. گوشی Note 8 Pro با پشتیبانی از گواهینامه IP52 به بازار عرضه شده است که می‌تواند Note 8 Pro را در مقابل قطرات باران عرق‌ کردن یا ترشح آب محافظت کند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 با Redmi Note 8 Pro+ لیست جزئیات

مقایسه Xiaomi Redmi Note 10 و Redmi Note 8 Pro از نظر باتری

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 10

ظرفیت

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۳۳ وات

از نظر باتری و طول عمر شارژدهی Note 10 یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر استفاده می‌کند و برای به حداقل رساندن زمان شارژدهی از فست شارژ ۳۳ واتی استفاده کرده است و تنها در ۷۴ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد و در طی ۲۵ دقیقه شارژ آن به ۵۰ درصد می‌رسد. در طرف دیگر Note 8 Pro نیز با داشتن یک باتری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژ سریع ۱۸ واتی تا یک روز و نیم را در استفاده معمولی دوام می‌آورد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Xiaomi Redmi Note 10 و Redmi Note 8 Pro

تا اینجا به مقایسه Xiaomi Redmi Note 10 با Redmi Note 8 Pro از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری، کیفیت باتری و نمایشگر پرداختیم. Note 10 پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. این گوشی طراحی مدرن‌تر، کیفیت ساخت بهتر و خوش‌دست‌تر است و زیباتر به‌نظر می‌رسد.

نمایشگر Super AMOLED یکی از مهم‌ترین تغییرات این گوشی نسبت به نسل قبلی خودش است. در مقابل Note 8 Pro دارای پردازنده گیمینگ و دوربین قدرتمند با ثبت بهترین عکس‌ها در بین میان رده‌های شیائومی همچنین نمایشگر باکیفیت محصول مناسبی برای خرید است. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازی که دارید بگیرید.

کد خبر 506378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    32 0
    میخرم