سایپا صفر _ استقلال ۲/ ساز کوک سهیمه

آبی‌پوشان پایتخت موفق شدند با برتری دو گله مقابل سایپا، سهمیه آسایی خود را قطعی سازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و سایپا از ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه امروز شنبه - ۱۹ تیر ماه - در ورزشگاه پاس قوامین رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که این مسابقه در نیمه دوم با دبل ارسلان مطهری با نتیجه دو بر صفر به سود آبی‌پوشان خاتمخ یافت.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سایپا و استقلال

ورزشگاه: پاس قوامین، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: -

اخطار: رضا علیاری (دقیقه ۵۵- از سایپا)

اخراج: -

سایپا تهران: کوروش ملکی، کمال الدین نیک خوی، مجید علیاری (دقیقه ۸۳-)، امیرحسین حسین زاده (دقیقه ۶۵- امیر علی صادقی)، رضا علیاری، حسین ماهینی، مهرداد حیدری (دقیقه ۶۰- رضا جعفری)، سینا مریدی، مجتبی لطفی، محمد صادق بارانی (دقیقه ۸۳- محسن مسلمان)، روح الله سیف اللهی (دقیقه ۶۵- عبدی)

سرمربی: فراز کمالوند

استقلال تهران: سید حسین حسینی، عارف غلامی (دقیقه ۷۳- محمد دانشگر)، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی (دقیقه ۷۳- مهدی مهدی پور)، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی، مهدی قایدی (دقیقه ۹۰- شیخ دیاباته)، آرمان رمضانی (دقیقه ۷۳- امیر ارسلان مطهری)، سبحان خاقانی (دقیقه ۶۶- سید احمد موسوی)، آرش رضاوند

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: مرتضی منصوریان

شرح بازی:

شاگردان مجیدی بازی را بهتر استارت زدند و مالک توپ و میدان بودند. آن‌ها چند موقعیت خطرناک نیز روی دروازه سایپا خلق کردند و حتی در چند صحنه معتقد بودند داور باید برایشان پنالتی اعلام می‌کرده ولی منصوریان چنین اعتقادی نداشت. در دقایق بعدی بازی کمی به مساوات کشیده شد و توپ بیشتر در میانه‌های میدان جریان داشت تا با گذشت زمان دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با برتری مطلق آبی‌ها شروع شد و آن‌ها با گردش توپ موفق به ایجاد چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف نارنجی پوش خود شدند. حملات آبی‌ها در هفتاد و پنجمین دقیقه بالاخره نتیجه داد و قایدی توانست با هوشمندی از دفاع سایپا پنالتی بگیرد. مطهری پنالتی را به گل تبدیل کرد تا خیال مجیدی را راحت و استقلال را پیش بیاندازد.

بعد از گل هم حملات استقلالی‌ها فروکش نکرد و در شرایطی که دفاع سایپا باز تر شده بود، مطهری با شوتی تماشایی خود و تیمش را دو گله کرد تا برد آبی‌ها قطعی شود.

شرح گل:

۱-۰ (دقیقه ۷۹- امیرارسلان مطهری) - مطهری پشت ضربه پنالتی ایستاد و به راحتی توپ را خلاف جهت حرکت ملکی به گل تبدیل کرد.

۲-۰ (دقیقه ۸۷- امیرارسلان مطهری) - در حالی که دفاع سایپا جا مانده بود، مطهری از فضا به دست آمده استفاده کرد و با پا راست به تماشایی توپ را به تور دروازه سایپا چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- کرنر سایپایی‌ها روی تیر اول با اثرگذاری کوتاهی جلو مریدی افتاد اما ضربه سر او در چهارچوب نبود.

دقیقه ۲۹- شوت آرش رضاوند به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲- ضربه سر رمضانی روی ارسال قایدی، درست به جایی رفت که کوروش ملکی حضور داشت.

دقیقه ۵۷- کاشته ایستگاهی قایدی زوزه‌کشان با فاصله اندک راهی اوت شد.

دقیقه ۶۷- شوت استقلالی‌ها در میانه راه با برخورد به پا قایدی به تیرک دروازه خورد.

دقیقه ۸۷- شوت محکم قایدی را مالکی دفع کرد.

نکات ویژه:

* سبحان خاقانی در دقیقه ۶ از سمت چپ محوطه سایپا قصد نفوذ به درون هجده قدم داشت اما توسط مدافع نارنجی پوش نقش بر زمین شد که علیرغم اعتراض استقلالی‌ها، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

* در بیست و ششمین دقیقه استقلالی‌ها معتقد بودند توپ در محوطه جریمه به دست بازیکن سایپا خورده و منصوریان دستور به ادامه بازی داد.

* دقیقه ۵۵ پاس چیپ می‌رفت تا فرصت بی‌نظیری را با فرار رمضانی در اختیارش بگذارد ولی علیاری او را در حوالی محوطه جریمه با خطا متوقف کرد. استقلالی‌ها معتقد بودند خطا درون محوطه انجام شده یا داور لااقل باید بازیکن خاطی را به دلیل جلوگیری از موقعیت مسلم آن‌ها با کارت قرمز جریمه می‌کرده است ولی منصوریان به کارت زرد بسنده کرد.

*دقیقه ۶۵ سبحان خاقانی به علت مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.

* عارف غلامی در دقیقه ۷۰ مصدوم و با برانکارد از زمین خارج شد.

* در دقیقه ۷۵ مهدی قایدی در حال حرکت درون محوطه سایپا بود اما بین دو مدافع سایپا سرنگون شد تا داور این بار بدون معطلی نقطه پنالتی را نشان دهد.

کد خبر 506347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.