بی‌توجهی به امر بهره‌وری خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور خواهد کرد

رییس سازمان ملی بهره‌وری گفت: فاصله‌ ما در پرداختن به موضوع کلیدی بهره‌وری با کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای درحال توسعه‌ دنیا زیاد شده و درصورت ادامه‌ غفلت و بی‌توجهی، خسارات جبران‌ناپذیری متوجه نظام مدیریت و اقتصاد کشور خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان ملی بهره‌وری، کنفرانس سالانه مجمع جهانی بهره‌وری (GFP) همزمان با سومین جلسه سالانه وزرای مالی و رؤسای بانک مرکزی کشورهای G20 در شهر ونیز برگزار شد.

سال گذشته سازمان آسیایی بهره‌وری با رای اکثریت کشورهای عضو به عضویت (GFP) درآمد و روسای APO از سال ۲۰۲۰ در کنفرانس سالانه مجمع جهانی بهره‌وری دعوت می‌شوند.

گروه G20، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد (دارایی) و مسولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر جهان است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با شرکت در این کنفرانس دو روزه آنلاین، مهمترین دستاورد این کنفرانس را عمق توجه و اطلاع مدیران ارشد کشورهای عضو G20 و OECD اعم از روسای بانک‌های مرکزی، وزرای اقتصاد و خزانه‌داری، مدیران مالی و متخصصان دولتی و دانشگاهی این کشورها نسبت به موضوع بهره‌وری و ابعاد مختلف اجرایی و مدیریتی مورد نیاز برای افزایش آن دانست.

فاطمه پهلوانی افزود: محور اغلب سخنرانی‌ها، مطالعات و ارائه‌ها، وضعیت بهره‌وری نیروی کار در طول بحران پاندمی و راه‌کارهای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی بعد از پایان این بحران بود.

وی گفت: مطالعات گسترده‌ای توسط GFP و مراکز علمی و پژوهشی همکار، درخصوص تاثیرات مثبت ومنفی دورکاری در دوران پاندمی و روش‌های کاهش اثرات منفی و ارتقاء آن به عنوان یک راهکار افزایش بهره‌وری نیروی کار در دوران پساکووید انجام شده که بخش‌هایی از آن برای شرکت‌کنندگان ارائه شد.

رییس سازمان ملی بهره‌وری دعوت از پروفسور دارون عجم اوغلو برای ارائه‌ی نتایج بررسی گلوگاه‌های اقتصاد آمریکا در زمان پاندمی را یکی دیگر از اتفاقات خوب این کنفرانس، دانست و افزود: ارائه وی تحت عنوان «نامتعادل بودن بخشی اقتصاد و کاهش بهره‌وری آمریکا و ارایه چارچوب پیشنهادی برای ارتقای بهره‌وری با استفاده از نوآوری» انجام شد.

رییس سازمان بهره‌وری خاطرنشان کرد: فاصله ما در پرداختن به موضوع کلیدی بهره‌وری با کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای درحال توسعه دنیا زیاد شده و درصورت ادامه غفلت و بی‌توجهی، خسارات جبران‌ناپذیری متوجه نظام مدیریت و اقتصاد کشور خواهد بود.

پهاوانی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های ارتقای بهره‌وری که در تیرماه ۱۴۰۰ به تصویب هیات دولت رسیده و دستور کار اصلی آینده نظام اداری و اجرایی کشور برای بهره‌وری است، بزودی شاهد تکاپوی اثربخش مدیران ارشد و میانی کشور برای روشن کردن موتور محرکه بهره‌وری در ایران باشیم.

کد خبر 506331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.