ساختمان‌های اداری هامبورگ به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شود

شهردار هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان از گسترش ۱۰۰ هزار متر مربع پنل خورشیدی بر بام ساختمان‌های دولتی شهر خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجلس سنای هامبورگ استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی الکتریسیته را در لیست اهداف بلندپروازانه خود قرار داده و در نظر دارد طی مرحله اول، ساختمان‌های اداری سراسر شهر را به این پنل‌ها مجهز کند. همزمان با این اقدام، مقامات رسمی شهر نیز بررسی در مورد وضعیت فنی و ساختاری سهام مسکن خصوصی را آغاز کرده‌اند تا مشکلات موجود در هر سازه برای نصب این پنل‌ها را به حداقل برسانند.

از سوی دیگر، دولت هامبورگ در نظر دارد اقدامات خود برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن را به طور جدی از سال ۲۰۲۳ آغاز کند تا به هدف صفر آن تا سال ۲۰۳۰ دست یابد. بدون شک، نصب پنل‌های خورشیدی بر بام سازه‌ها می‌تواند تا حد زیادی شهر را در رسیدن به این هدف بلندپروازانه یاری دهد چرا که در کاهش مصرف انرژی شهری نقش مهمی ایفا می‌کند.

برای مرحله آزمایشی، بام تعداد ۷۰۰ ساختمان اداری از موزه گرفته تا ایستگاه آتش‌نشانی با ۱۰۰ هزار متر مربع پنل خورشیدی پوشانده خواهد شد و میزان مقاومت آن‌ها در مقابل پوشش جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، یکی از کلانتری‌ها و دو مدرسه داوطلب دریافت پنل‌های خورشیدی شده است و مقامات از آمادگی کامل این ساختمان‌ها خبر داده‌اند. نصب پنل در سایر سازه‌های اداری هامبورگ نیز به تدریج و در چند مرحله صورت خواهد گرفت اما گام اول پروژه تا سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد که پس از تکمیل آن، ۱۳ مگاوات انرژی پاک تولید خواهد شد.

شهردار هامبورگ در حال انجام تحقیقاتی است مبنی بر اینکه چگونه می‌توان تعادل گاز دی اکسید کربن در ساختمان‌های مسکونی شهر را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید. در این راستا، یک نظرسنجی آنلاین در میان ۳۵ هزار مالک خانه‌های مسکونی انجام شد که در آن، هر فرد باید وضعیت فعلی محل سکونت خود از حیث کارآمدی انرژی و منابع مصرفی خود را اعلام می‌کرد. تحقیقات شهردار همچنان ادامه دارد چرا که می‌خواهد به یک نتیجه‌گیری کلی در خصوص هزینه لازم برای مدرن‌سازی تمام ساختمان‌ها تا سال ۲۰۳۰ دست یابد.

ساختمان‌های اداری هامبورگ به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شود

کد خبر 506255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.