۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال پروژه‌ زیرساختی آبرسانی اصفهان آماده افتتاح است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بیش از دو هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال پروژه‌های زیرساخت آبرسانی شهرداری اصفهان به زودی افتتاح می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای پروژه‌های تصفیه پساب و آبرسانی به فضای سبز شهر اصفهان، اظهار کرد: تأمین منابع آب پایدار به منظور آبیاری فضای سبز، انتقال، ذخیره‌سازی و توزیع مناسب منابع آب فضای سبز در سطح کلانشهر اصفهان، مناسب‌سازی کیفیت پساب مورد استفاده در آبیاری فضای سبز و کاهش تبعات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از استفاده از آن و کاهش برداشت منابع آب زیرزمینی به منظور آبیاری فضای سبز از اهداف و مزایای پروژه به شمار می‌آید.

وی در خصوص اجرای طرح ارتقای تصفیه‌خانه تکمیلی پساب سپاهان شهر (به روش انعقاد، لخته‌سازی و ته‌نشینی)، افزود: ظرفیت پروژه ۱۴۰ لیتر در ثانیه معادل ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز است که با صرف شش میلیارد تومان اعتبار اجرا شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از اهداف و مزایای اجرای این پروژه، تأمین آب پایدار و با کیفیت به منظور آبیاری حدود ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های فضای سبز جنوب و جنوب شرق کلانشهر اصفهان، کاهش گرفتگی احتمالی سیستم‌های آبیاری تحت فشار ناشی از کدورت پساب، کاهش تبعات اجتماعی ناشی از کدورت پساب و افزایش راندمان تجهیزات فیلتراسیون و گندزدایی تصفیه‌خانه تکمیلی سپاهان‌شهر است

وی با اشاره به پروژه‌های خطوط اصلی و کلکتور، گفت: انتقال منابع آب و پساب تصفیه شده از تصفیه‌خانه‌ها به مخازن و شبکه آبرسانی به متراژ ۸۶ هزار و ۲۸۰ متر طول از مزایای اجرای این پروژه است که با صرف یک هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال اجرا شده است.

امیری با بیان اینکه ذخیره و نگهداری آب و پساب تصفیه شده جهت توزیع و استفاده در فضای سبز با حجم ۲۱ هزار متر مکعب و صرف اعتباری افزون بر ۵۴۷ میلیارد ریال انجام شده است، اظهار کرد: ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان به محل تصفیه خانه تکمیلی پساب واقع در میدان المپیک به متراژ شش هزار متر طول با هزینه ۱۹۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیه اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست برنامه‌ریزی معاونت خدمات شهری شهرداری، گفت: از جمله این پروژه‌ها تصفیه‌خانه تکمیلی پساب جنوب به ظرفیت ۲۴۰ لیتر در ثانیه (میدان قوچانی)، تصفیه‌خانه تکمیلی پساب شمال به ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیه (میدان المپیک) و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ناژوان (۱۰۰ لیتر در ثانیه)، پل اندیشه (۱۰ لیتر در ثانیه) و خیابان قائمیه (۱۰ لیتر در ثانیه) است که در بودجه سال‌جاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث خطوط انتقال و کلکتور به متراژ ۱۰ هزار و ۶۰۰ متر طول و هزینه‌ای بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال در حال برنامه‌ریزی است، ادامه داد: برای احداث ۱۲ مخزن با حجم هشت هزار و ۷۰۰ متر مکعب ۱۹۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 506225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    من نظری ندارم
  • مردم IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    یه سوال بهترین اب رودخانه برای صنعت وکشاورزی برود یزد وتو اصفهان که حق ابه داشتند از پساب فضای سبزشون ابیاری کنند انوقت فضای سبز یزد با اب زاینده رود ابیاری شود .انوقت یزدیها به ریش اصفهان بخنندند واقعا خیلی زشته .اب برای شربشون مشکلی ندارد شمر نیستیم ولی بشینید ودر فکر کنید