استقبال سازمان ملل از ایده‌های برتر سمن ها درباره کرونا

برنامه کمک‌های کوچک مقیاس تسهیلات محیط‌زیست جهانی برنامه عمران سازمان ملل متحد، با هدف حمایت از جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با کووید ۱۹ برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه کمک‌های کوچک مقیاس تسهیلات محیط زیست جهانی برنامه عمران سازمان ملل متحد در ۴۵ کشور از جمله ایران اجرا خواهد شد و مرحله دوم فاز اول حمایت از مناطق تحت حفاظت جوامع محلی در رابطه با کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

هدف این فراخوان، در درجه اول مقابله با آثار کووید ۱۹ در جوامع محلی و آثار ثانویه آن بر حیات وحش، کشاورزی، جنگل‌ها و دانش سنتی و در درجه دوم، ممانعت از گسترش خارج از کنترل این بیماری در این جوامع خواهد بود.

از این رو از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های محلی ذی صلاح دعوت می‌شود که طرح پیشنهادی خود را در ارتباط با همه گیری کووید ۱۹ در مناطق تحت حفاظت جوامع محلی متناسب با موقعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی این مناطق و برنامه‌های ملی پاسخ به همه گیری (کووید ۱۹) تا ۹ شهریور ماه سال جاری ارائه کنند، حداکثر اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح پیشنهادی ۲۰ هزار دلار و بازه زمان اجرای طرح ۱۸ ماه است.

محورهای پیشنهادی فراخوان شامل نظام‌های تولید غذا، کشاورزی بوم شناختی و جنگل –زراعی، استفاده پایدار و مدیریت بهینه از حیات وحش، پیشگیری از زئونوز (بیماری مشترک دام و انسان) و همه گیری آتی، انتقال دانش سنتی پزشکی، استفاده از دانش سنتی، مدیریت و مهار حریق، رویکردهای اقتصاد چرخشی محلی، توان افزایی و ظرفیت سازی - مهارت افزایی جوامع محلی واطلاع رسانی و تبادل تجربیات از طریق روش‌های متناسب با فرهنگ است.

کد خبر 506192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.