جزئیات واژگونی تانکر سوخت در شیراز+ عکس

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: ۳۵ آتش نشان در عملیات امدادی چهار ساعته واژگونی تانکر سوخت بنزین بی وقفه تلاش کردند تا حریق آن به طور کامل اطفا شد.

محمد هادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۰:۲۲ شب گذشته ۱۸ تیر ماه یک مورد حادثه واژگون شدن تانکر سوخت در جاده کمربندی اکبر آباد، روبروی ترمینال باربری، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد.

وی افزود: به دلیل حساسیت این حادثه به دلیل احتمال انفجار تانکر سوخت سریعاً ۳۵ آتش نشان از ایستگاه‌های پنچ، چهار، ۹ و ۱۵ به همراه خودروهای فوماتیک، خودرو حامل کف، خودروهای تانکر آب و دستگاه‌های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: در محل مشاهده شد که یک دستگاه تانکر ۳۳ هزار لیتری حامل بنزین به دلایل نامشخصی هنگام حرکت از مسیر خارج شده و پس از برخورد با موانع در حاشیه جاده واژگون شده است.

وی با اشاره به این که بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل مسیرهای محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده که مردی حدوداً ۴۰ ساله بود و در خودرو محبوس شده بود را پس از مدتی تلاش از محل خارج کرده و به دلیل مصدومیت به عوامل اورژانس تحویل دادند، افزود: نشست شدید بنزین در محل اتفاق افتاده بود که با ایجاد کوچک‌ترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌تر و فاجعه را داشت.

قانع با بیان این که نیروهای عملیاتی بی وقفه در عملیاتی دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، تصریح کرد: در ساعات اولیه عملیات، نشت بنزین تا میزان قابل توجهی برطرف شد، اما این عملیات تا تامین ایمنی کامل محل و انتقال تانکر سوخت ادامه داشت.

وی با اشاره به این که نیروهای عملیاتی در ۴ ساعت عملیات دشوار مانع بروز حادثه جدی شدند، اظهار کرد: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند.

کد خبر 506170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.