مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9S با Redmi Note 8 Pro+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش Xiaomi Redmi Note 9S و Xiaomi Redmi Note 8 Pro مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی برند شناخته شده در حوزه گوشی‌های هوشمند است. سری Redmi Note همیشه جزء گوشی‌های محبوب و پرفروش این شرکت است. قیمت گوشی‌های شیائومی در این سری نیز به نسبت امکانات و در مقایسه با هم‌رده‌های خود از برندهای دیگر هم بسیار مقرون به صرفه‌تر است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی Xiaomi Redmi Note 9S با Redmi Note 8 Pro پرداخته شده است.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 9S و Redmi Note 8 Pro از نظر دوربین

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 9S

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

دوربین اصلی شیائومی Note 9S شیائومی از دوربین چهارگانه که متشکل از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز هشت مگاپیکسلی فوق عریض (اولتراواید)، لنز پنج مگاپیکسلی ماکرو و لنز دو مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره می‌برد. در طرف دیگر گوشی میان رده Note 8 Pro شیائومی نیز از دوربین چهارگانه که متشکل از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واید، لنز هشت مگاپیکسلی فوق عریض (اولتراواید)، لنز دو مگاپیکسلی ماکرو و لنز دو مگاپیکسلی تشخیص عمق است. در مجموع کیفیت دوربین اصلی Note 8 Pro بهتر از Note 9S است و در تصاویر با دوربین‌های اولتراواید، ماکرو و پرتره (به کمک دوربین تشخیص عمق) تفاوت زیادی ندارند و هر دو گوشی به خوبی عمل می‌کنند.

از نظر دوربین سلفی نیز Note 9S از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی و Note 8 Pro از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت تصاویر Note 8 Pro کمی بهتر از Note 9S است.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 9S و Redmi Note 8 Pro از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 9S

چیپست

Mediatek Helio G90T

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

پردازنده گرافیکی

Mali-G76 MC4 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید Pie 9.0

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 10

MIUI 11

تنوع حافظه

۴/‏۶۴‬، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

از نظر سخت افزاری شیائومی Note 9S از تراشه اسنپدراگون 720G (هشت نانومتری) در کنار پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (دو هسته ۲.۳ گیگاهرتز Kryo 465 طلایی و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 465 نقره‌ای) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 بهره می‌برد. در طرف دیگر Note 8 Pro شیائومی از تراشه مدیاتک Helio G90T (دوازده نانومتری) در کنار پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (دو هسته ۲.۰۵ گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G76MC4 بهره می‌برد. از نظر نرم افزار Note 9S از رابط کاربری MIUI 11 شیائومی بر پایه اندروید ۱۰ و Note 8 Pro از رابط کاربری MIUI 10 شیائومی بر پایه اندروید Pie 9.0 بهره می‌برد.

از نظر حافظه داخلی و رم نیز هر دو گوشی دارای دو مدل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با چهار گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با شش گیگابایت رم هستند که البته Redmi Note 8 Pro دارای یک مدل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با هشت گیگابایت رم است.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 9S و Xiaomi Redmi Note 8 Pro از نظر صفحه نمایش

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 9S

نوع نمایشگر

IPS LCD

IPS LCD

سایز

۶.۵۳ اینچ

۶.۶ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

هر دو گوشی دارای نمایشگر بزرگ و عریض هستند که حاشیه‌های کمی دارد و تنها نحوه قرارگیری دوربین سلفی آنها متفاوت است. در Note 9s دوربین سلفی در یک پانچ‌هول یا حفره در وسط نمایشگر قرار دارد و در Note 9s دوربین سلفی در یک تاچ قطره‌ای در وسط صفحه نمایش جای گرفته است. هر دو گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برند و تنها در اندازه آن کمی تفاوت دارند به طوری که Note 9s اندازه نمایشگر ۶.۶۷ اینچ و Note 8 Pro دارای صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچ است. از نظر محافظت و گلس استفاده شده Note 8 Pro تفاوتی با Note 9S ندارد و هر دو از گوریلا گلس پنج استفاده می‌کنند.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 9S و Redmi Note 8 Pro از نظر طراحی ظاهری

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 9S

ابعاد

161.4x76.4x8.8 میلی‌متر

165.8x76.7x8.8 میلی‌متر

وزن

۲۰۰ گرم

۲۰۹ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

هر دو گوشی میان رده شیائومی دارای جنس بدنه شیشه‌ای در پنل جلویی و پشتی است که با روکش گوریلاس گلس پنج محافظت شده است و فریم میانی هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده است، اما در قاب پشتی از نظر طراحی و چینش دوربین‌ها تفاوت دارند. هر دو گوشی ابعاد بزرگ و وزنی ۲۰۰ گرمی دارند. در Note 9S دوربین چهارگانه در یک فریم مربعی در وسط قرار داده شده و فلش LED نیز زیر آنها جای داده شده است در Note 8 Pro سه دوربین به صورت عمودی در وسط قرار گرفته و دوربین چهارم در کنار فلش LED قرار گرفته است.

مقایسه Xiaomi Redmi Note 9S و Redmi Note 8 Pro از نظر باتری

نوع گوشی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Xiaomi Redmi Note 9S

ظرفیت

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر

پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۱۸ وات

از نظر باتری و طول عمر شارژدهی Note 9S از یک باتری بزرگ با ظرفیت پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برد که تا دو روز شارژدهی را برای شما در استفاده معمولی را به ارمغان می‌آورد. در طرف دیگر Note 8 Pro نیز با داشتن یک باتری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژ سریع ۱۸ واتی تا یک روز و نیم را در استفاده معمولی دوام می‌آورد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Xiaomi Redmi Note 9S و Redmi Note 8 Pro

تا اینجا به مقایسه Xiaomi Redmi Note 9S با Redmi Note 8 Pro شیائومی از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری، کیفیت باتری و نمایشگر پرداختیم. هر دوی این گوشی‌ها از خیلی جهات شبیه به یک دیگر هستند تنها تفاوت آنها در دوربین، طراحی ظاهری و باتری است.

در آخر، این اولویت‌های شما است که نسبت به تفاوت‌هایی که وجود دارد برای انتخاب مهم است. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازی که دارید بگیرید.

کد خبر 506081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ahoora.mazda IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    سلام مشکل واردشدن به اینترنت چیست که باخطامواجه میشویم هربار
  • رضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    عالی نوت 8پرو