نشانه‌های افزایش کرونای هندی در ایران/ کرونای جدید به درمان مقاوم است؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مراجعه به بیمارستان‌هایمان رو به افزایش است و سعی‌مان بر این است که هیچ بیمار و مراجعه‌کننده‌ای پشت در بیمارستان نماند.

به گزارش ایمنا، دکتر فرشاد علامه درباره وضعیت کرونا در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه گفت: در حال حاضر در پیک پنجم به سر می‌بریم و مراجعات به بیمارستان‌هایمان رو به افزایش است. البته ما چهار پیک را گذراندیم و در صورت افزایش موارد بیماری به تعداد بیمارانی که به بستری نیاز دارند، تخت‌های بخش‌های دیگر را به کرونا اختصاص می‌دهیم. سعی‌مان بر این است که هیچ بیمار و مراجعه‌کننده‌ای پشت در بیمارستان نماند.

وی افزود: بنابراین ما روزبه‌روز به تعدادی که بیماران‌مان افزایش می‌یابد، تخت‌هایمان را هم افزایش می‌دهیم.

علامه درباره شرایط بالینی بیمارانی که این روزها با کرونای مثبت به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: این طور نیست که لزوماً بگوییم بیمارانی که در حال حاضر به دلیل کرونا مراجعه می‌کنند، بدحال‌تر هستند. در عین حال در بیمارستان‌ها هم کلینیک‌های سرپایی‌مان را مهیا کردیم و همچنان بسیاری از بیماران به صورت سرپایی به بیمارستان می‌آیند و داروهای تزریقی را هر روز دریافت می‌کنند تا در بیمارستان بستری نباشند. بر این اساس در خانه و با رعایت مسائل ایزولیشن تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در عین حال کسانی هم که امکان مراقبت در منزل ندارند و همچنین بیماران بدحال، در بیمارستان بستری می‌شوند. بنابراین لزوماً این طور نیست که مبتلایان به کرونایی که اکنون مراجعه می‌کنند، بدحال‌تر شده باشند و مورتالیتی‌مان (میزان مرگ و میر) هم فعلاً خیلی افزایش جدی پیدا نکرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین گفت: به نظر می‌رسد که بیشتر مواردی که در حال حاضر به بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کنند، از نوع کرونای دلتا است. البته اینکه گفته می‌شود کرونای دلتا به درمان مقاوم است را به صورت جدی تاکنون مشاهده نکرده‌ایم. البته هنوز در ابتدای پیک پنجم است و باید ببینیم که در ادامه چه شرایطی ایجاد می‌شود. در حال حاضر به نظر نمی‌آید که تفاوت آن چنانی در زمینه درمان جهش‌های مختلف کووید ۱۹ وجود داشته باشد.

علامه با بیان اینکه البته علائم کرونای دلتا مقداری متفاوت شده است، گفت: یک مقدار نوع علائم ابتلاء متفاوت شده است و به عنوان مثال مقداری علائمی مانند آبریزش بینی در این نوع جهش بیشتر مشاهده می‌شود، اما در مجموع علائم مشابه با علائم ابتلاء به کرونا در جهش‌های قبلی است. البته در جهش‌های اخیر علائم شبه سرماخوردگی معمولی مقداری بیشتر شده است.

منبع: ایسنا
کد خبر 505981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.