گجت‌هایی برای تشخیص تاثیرات طولانی مدت بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعضی از گجت‌های پوشیدنی قادر است تاثیرات طولانی مدت بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اپل واچ‌ها تا کنون به کاربران کمک کرده‌اند وضعیت سلامتی خود را ردیابی کنند، هم‌اکنون نیز نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گجت‌های پوشیدنی مانند اپل واچ و ساعت‌های هوشمند FitBit می‌توانند به تشخیص علائم طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ کمک شایانی کند. همانطور که مشخص است بیماری کووید -۱۹ تا مدت‌ها پس از منفی شدن تست کرونا نیز بر بدن افراد تأثیر می‌گذارد به عبارت دیگر برخی افراد کرونای طولانی مدت را تجربه می‌کنند.

محققان به منظور بررسی کارآیی گجت‌های پوشیدنی در تشخیص علائم کرونای طولانی مدت مطالعه جدیدی انجام دادند. این مطالعه از ماه مارچ سال ۲۰۲۰ میلادی تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ طول کشید. تقریباً ۳۷ هزار فرد که از اپل واچ‌ها و ساعت‌های هوشمند FitBit استفاده می‌کردند در این مطالعه شرکت کردند. از افراد شرکت کننده در مطالعه خواسته شد برنامه تحقیقاتی MyDataHelps را دانلود کنند و اطلاعات ارائه شده توسط گجت‌های هوشمند خود را با استفاده از این برنامه با محققان به اشتراک بگذارند علاوه بر این افراد باید علائم مربوط به بیماری کووید -۱۹ و نتایج تست کرونای خود را نیز ارائه می‌کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد افرادی که از بیماری کووید -۱۹ بهبود پیدا کرده بودند علائم خاصی را تجربه کردند برای نمونه این افراد ضربان قلب بالا داشتند، این مشکل بین دو تا سه ماه پس از بهبود ادامه داشته است. پژوهشگران معتقدند که اپل واچ‌ها و ساعت‌های هوشمند FitBit می‌توانند ضربان قلب، دمای بدن و میزان فعالیت جسمی کاربران را ردیابی کنند بنابراین استفاده کردن از این گجت‌ها به تشخیص وضعیت سلامتی افراد کمک شایانی می‌کند علاوه بر این استفاده از محصولات ذکر شده به محققان و متخصصان کمک می‌کند علائم طولانی مدت افراد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ را برای مدت طولانی بدون معاینه خاصی کنترل کنند و متوجه تأثیر بیماری ذکر شده بر بدن افراد شوند. لازم است در این زمینه بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 505855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.