اشتباه‌ترین سیاست‌ آمریکا در قبال کابل، مذاکرات دوحه بود

معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: یکی از اشتباه‌ترین سیاست‌های آمریکا در قبال کابل، مذاکرات دوحه بود زیرا باطن مذاکرات بین‌الافغانی نبود بلکه آمریکا سعی داشت در آن، روند خروج خود از افغانستان را سرعت ببخشد.

محسن روحی‌صفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مذاکرات روز گذشته محمد جواد ظریف با طالبان اظهار کرد: مذاکرات روز گذشته وزیر امور خارجه ایران در راستای جلوگیری از گسترش جنگ‌های داخلی در افغانستان و مهاجرت گسترده مردم آن به کشورهای همسایه است.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل مذاکره اخیر ظریف با هیئت مذاکره کنند طالبان، حفاظت از امنیت ملی ایران است زیرا قدرت گرفتن این گروه در افغانستان قطعاً تهدیداتی را برای امنیت ملی کشور به همراه خواهد داشت.

معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران بارها تاکید کرده است که راه حل پایان مناقشات داخلی افغانستان قطعاً درگیری و جنگ نیست بلکه احیای مذاکرات بین‌الافغانی است.

روحی صفت تصریح کرد: در حال حاضر علی‌رغم تمایل دولت مرکزی کابل نسبت به احیای مذاکرات با طالبان نمی‌توان به روند این مذاکرات خوش بین بود، اما ایران تمام توان خود را جهت کاهش مناقشات داخلی افغانستان به کار گرفته است، اما تصمیم گیرنده اصلی مردم افغانستان هستند که می‌توانند مانع تداوم درگیری و آشوب داخلی باشند.

وی افزود: متأسفانه در گذشته برخی کشورها با اعمال سیاست‌های اشتباه وضعیت افغانستان را پیچیده‌تر کردند. یکی از اشتباه‌ترین سیاست‌های آمریکا در قبال کابل، مذاکرات دوحه بود زیرا در باطن مذاکرات بین‌الافغانی نبود بلکه آمریکا سعی داشت در آن روند خروج خود از افغانستان را سرعت ببخشد.

کد خبر 505799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.