وعده مسئولان برای رهاسازی ۱۰ روزه آب سد زاینده‌رود

یک کشاورز منطقه شرق اصفهان گفت: مسئولان در پاسخ به درخواست کشاورزان شرق، پیشنهاد رهاسازی ۱۰ روزه آب سد زاینده‌رود را دادند و قرار است طی روزهای آینده تاریخ دقیق آن را اعلام کنند.

محمود کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تجمع امروز کشاورزان، اظهار کرد: قرار بر این بود که دولت، سهمیه آب پاییز را به کشاورزان بدهد ولی این اقدام صورت نگرفت و چاه‌های کشاورزان خشک شد.

وی افزود: بارها از مسئولان خواسته شد که آب را هرچقدر کم، برای کشاورزان رهاسازی کنند و آنان هم قول انجام این کار را دادند، اما تاکنون به قول خود عمل نکردند.

این کشاورز شرق اصفهان ادامه داد: مسئولان پیشنهاد دادند که آب را ذخیره و پاییز برای کشاورزان رهاسازی کنند، اما با توجه به اینکه مسئولان دفعات قبل به قول خود عمل نکردند، درخواست آنها از سوی کشاورزان پذیرفته نشد. مطالبه کشاورزان آن است که اکنون آب را برای آنها رهاسازی و در صورت بارش باران، پاییز هم آب دریافت کنند.

کریمی با بیان به اینکه تعداد کمی از کشاورزان و باغداران اکنون آب دریافت کردند، اظهار کرد: مسئولان در پاسخ به درخواست کشاورزان شرق، پیشنهاد رهاسازی ۱۰ روزه آب سد زاینده‌رود را دادند که قرار است طی روزهای آینده تاریخ دقیق آن را اعلام کنند.

وی افزود: رهاسازی ۱۰ روزه آب، کفاف کشت کشاورزان را نمی‌دهد و فقط کشاورزانی که چاه دارند می‌توانند چاه‌های خود را پر کنند و این رهاسازی برای کشاورزان پایین‌دست "روستای برسیان" تا رودشت عملاً بی فایده است و کفاف کشت را نمی‌دهد.

کد خبر 505746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.