کاشت گل‌های فصلی در فضای سبز شهری ماسال

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری ماسال گفت: در سه ماهه نخست سال جاری انواع گل های زینتی، درخت و درختچه در فضای سبز این شهر کاشته شده است.

ابوالفضل دولتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری به منظور زیباسازی فضای سبز شهری ماسال، سه هزار گلدان انواع گل‌های فصلی از گونه‌های همیشه بهار، میمونی، پامچال، گازانیا، سلوی، اطلسی، شمعدانی، لگستروم، شیشه شور، کاج لاوسن و یک هزار جعبه بنفشه، جعفری، لاوسن، چمن یال اسبی، شمشاد توپی بزرگ و ۷۰ اصله انواع درخت بومی از گونه‌های انجیری، آزاد و افرا در این شهر کاشته شده است.

وی با بیان اینکه شهر ماسال با داشتن دو پارک لوحه سرا به مساحت دو هکتار و شهدا یک هزار و ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد، اضافه کرد: ماسال علاوه بر دو پارک شش بوستان نیز دارد که شامل بوستان بانوان، نماز، چهل دستگاه، شهید شیرازی، ولیعصر و سردار جنگل است.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری ماسال با بیان اینکه کل مساحت فضای سبز این شهر ماسال ۳۷ هزار و ۳۲۰ متر مربع است، اضافه کرد: در سه ماه گذشته برای زیباسازی فضای سبزی شهری ماسال در مجموع یک میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بلوارهای مدرس و شهید سلیمانی اقدامات لازم برای احداث فضای سبز در حال انجام است.

دولتی یادآور شد: فضای سبز شهر ماسال به صورت سنتی با استفاده از دو تانکر آبپاش آبیاری و آب مورد نیاز از آب شهری تأمین می‌شود.

وی افزود: درختان در پاییز و زمستان هرس و فرم دهی می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخه‌های زائد و خشکیده است و سمپاشی فضای سبز نیز در صورت نیاز به موقع انجام می‌شود.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری ماسال خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری، هرس و نگهبانی فضای سبز شهری را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ماسال در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 505567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.