کشف ۴۲ پرونده تصادف ساختگی و ارجاع به مراجع قضایی

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته ۴۲ پرونده تصادف ساختگی کشف و با انجام کارشناسی‌های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد که از این تعداد ۳۹ مورد مرد وسه نفر زن بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، مهدی فروزش اظهار کرد: در تصادفات ساختگی افراد یا خودشان صدمات را ایجاد می‌کنند یا گاهی اوقات توسط افراد حرفه‌ای که صدمات شدید و خطرناکی مانند شکستگی استخوان و جراحات متعدد و شکستگی دندان‌ها و سایر موارد روی بدن فرد ایجاد می‌کنند تا از بیمه خسارت بگیرند.

وی تاکید کرد: افراد به هیچ عنوان سراغ ایجاد تصادفات ساختگی و خود زنی نروند، چرا که این گونه موارد در بیشتر مواقع توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص و شناسایی می‌شوند و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضائی اعلام می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین در سالهای گذشته ۲ باند جعل پرونده در شهرستان تهران نیز شناسایی و به مقامات قضائی معرفی شدند و عوامل این باند دستگیر و راهی زندان شدند.

وی در مورد افرادی که جعل گواهی پزشکی قانونی می‌کنند نیز گفت: به دلیل داشتن سیستم CMS با قوه قضائیه (سیستم ارتباط الکترونیکی واحد قوه قضائیه) علاوه بر گواهی کاغذی به صورت دیجیتالی نیز ارسال می‌شود تا از جعل جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 505515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.