بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶ هزار ۷۷ و ۷ هزار ۴۵۸ میلیارد تومان بود. حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۷ میلیارد ۳۵۶ میلیون و ۲ میلیارد ۸۶۵ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۱۵ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۲۰ هزار ۶۵۶ واحدی به سطح یک میلیون ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۵۱۵۳ واحدی در سطح ۳۹۱ هزار ۶۲۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۲.۱۲ درصد و شاخص هم وزن رشد ۱.۳ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳۰ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۳۴۱ و احد رسید.

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶ هزار ۷۷ و ۷ هزار ۴۵۸ میلیارد تومان بود. حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۷ میلیارد ۳۵۶ میلیون و ۲ میلیارد ۸۶۵ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

شرکت حفاری شمال

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت (تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۳۱ درصدی داشته است و به ۱ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. سود ناخالص شرکت رشد ۶۵۸ درصدی داشته است و به ۴۴۶ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص شرکت رشد ۲۹۸ درصدی داشته است و به ۱ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص هر سهم معادل با ۱.۹۹۱ ریال می‌باشد که با قیمت ۶.۸۵۰ ریالی سهم پی بر ای ۳.۳ واحد را به خود می‌گیرد (افزایش سرمایه هنوز ثبت نشده است). سرمایه ثبت شده شرکت ۵ هزار ۲۱۰ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۱۸۹ درصدی به ۱ هزار ۹ میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۱۴۰ درصدی داشته است و به ۲ هزار ۹۹۱ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۳.۴۱ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری شرکت نیز بسیار مناسب است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: در هفته منتهی به ۱۴ تیرماه سال جاری، هیچیک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از اعتبارگیری قاعده‌مند استفاده نکردند. در این هفته بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ ۶۴.۶ هزار میلیارد ریال با سررسید ۷ روزه با حداکثر نرخ ۱۸ درصد موافقت کرد و معاملات مربوط به این عملیات و معاملات مربوط به سررسید قراردادهای توافق بازخرید معکوس هفته قبل به ارزش ۶۴.۶ هزار میلیارد ریال، در روز دوشنبه ۱۴ تیرماه انجام شد، کاهش نرخ بهره مشهود است و یکی از دلایل رشد بازار در روزهای اخیر می‌باشد.

توقف واحدهای فولادی و سیمانی در کشور

توانیر «دستور» توقف فعالیت شرکت‌های فولادی و سیمانی را صادر کرد / باید تنها ۱۰ درصد دیماند مصرفی از شبکه برق دریافت کنند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق: صنایع فولاد و سیمان می‌توانند در بازه زمانی کنونی به مدت ۲ تا ۳ هفته تولید خود را متوقف کرده و به تعمیرات بپردازند، از سوی دیگر با گذر از زمان اوج بار از تسهیلات صنعت برق بهره‌مند شوند. دامنه طرح مرتبط با همه صنایع فولاد و سیمان است و هر ۲ بخش دولتی و خصوصی باید مصرف برق خود را در قالب این طرح از روز سه‌شنبه کاهش دهند.

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

اخبار بازار بورس

مدیرعامل بورس انرژی می‌گوید: قیمت برق در سال‌های گذشته تغییر نکرده است و این باعث شده بخش خصوصی نسبت به ایجاد نیروگاه جدید رغبتی نداشته باشد. راه اندازی بازار قرادادهای آتی برای فرآورده‌های نفتی از چند سال گذشته در دستور کار بورس انرژی بود، دستورالعمل‌های مربوط، آماده و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شد که هفته گذشته دستورالعمل راه اندازی بازار آتی بورس انرژی به تصویب رسید. درخواست کالاهایی مانند بنزین، متانول، میعانات گازی و نفتا را به هیأت پذیرش ارسال کرده‌ایم و قصد داریم تا قرارداد آتی را در این چهار محصول آغاز کنیم

با اعلام مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالا؛ جمع شرکت سیمانی در بورس کالا به ۳۲ رسید.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، پلی پروپیلن ۲۸۸ – ۴۰۳ میلیون ریال، PVC شغدیر ۲۹۵ میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ شسپا ۱۹۶.۵ میلیون ریال، سیمان تی پ۲ فله ۳۴۵۰ – ۳۹۸۴ هزار ریال، شمش آلومینیوم ۵۵۸ میلیون ریال، نخ پلی استر شگویا ۳۱۸-۳۲۶ میلیون ریال، ورق گرم مبارکه ۱۹۳ میلیون ریال.

مدیرعامل "ومعادن" می‌گوید: اولین شرکت سهام عام پروژه در شرکت توسعه معادن و فلزات ایجاد شد. به دولت پیشنهاد دادیم که شرکت‌هایی که بالای ۲۰۰ هزار سهامدار دارند از تمام محدودیت‌ها معاف باشند و بتوانند در تمامی حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

در خصوص قیمت گذاری شیرخام، رئیس هیأت مدیره انجمن مربوطه گفت "بحث‌های انجام شده درباره تعیین قیمت ۶۴٠٠ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام بوده و موافقان و مخالفان این قیمت صحبت‌های خودشان را بیان کردند که قرار شد موضوع طی روز جاری در کمیسیون اقتصادی دولت نیز این بحث مطرح و سپس اعلام نظر نهایی شود."

پخش البرز در نظر دارد ملک مازاد خود واقع در شهر کرمانشاه را از طریق مزاید عمومی به فروش برساند که جزئیات آن را در سایت شرکت شفاف سازی کرده است.

وسینا به دلیل عدم وجود مشتری موفق به فروش ده درصد سهام شرکت توسعه اعتماد مبین نشد.

بیمه رازی به همراه دو شرکت بیمه‌ای دیگر مجموعاً ۱.۲ همت قرارداد با وزارت نیرو بسته‌اند. سهم دقیق بیمه رازی پس از تفاهم با دو شرکت دیگر مشخص خواهد شد.

در مجمع ولساپا گفته شد: هیأت مدیره سال قبل برای افزایش سرمایه مصوبه داشت، اما به خاطر اوراق ساختمان که گرو بود اتفاق نیفتاد. چون سود انباشته افزایش یافته، افزایش سرمایه دو سه ماه بعد از مجمع اجرایی می‌شود. برای اولین بار در گروه سایپا وارد بازارهای غیر خودرویی و غیر سایپایی شدیم. امسال تا امروز بالای ۲۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. پیش بینی می‌کنیم بالاتر از بودجه محافظه کاران خود پیش برویم. در خصوص مطالبات، در حال مذاکره با سایپا هستیم خبرهای خوب را اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر می‌گوید: این هلدینگ که زیرمجموعه وغدیر است به زودی و در تیرماه در بورس درج نماد می‌شود. شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان از زیرمجموعه‌های هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر نیز در تیرماه در بورس درج نماد می‌شود. فولاد شاهرود که زیرمجموعه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان است نیز به زودی بورسی خواهد شد و پس از آن، شرکت فولاد غدیر نی‌ریز که یکی دیگر از زیرمجموعه‌های هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر است نیز بورسی می‌شود.

در خصوص فولاژ، یک مقام سرمایه گذاری غدیر گفت: پروژه یزد یک شرکت فولاژ با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن شمش که قابلیت تولید تا ۸۵۰ هزار تن را نیز دارد تا آخر بهار سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار بازارهای جهانی

معاملات آتی سنگ آهن در شروع هفته بسیار بالا رفت زیرا فعالان تجاری انتظار برخی افزایش‌های قیمت فولاد را در پی کاهش تولید در کوتاه مدت دارند. مؤسسه Mysteel انتظار دارد که قیمت‌های مقاطع طویل فولادی روند منفی خود در طول دوره پنجم تا نهم جولای را بازیابی کند، چراکه پیش بینی شده تولید محصولات میلگرد و مفتول کاهش بیشتر تولید را در ماه جولای در راستای کاهش انتشار کربن تجربه کنند."

کاهش حاشیه سود تولید میلگرد و ورق در چین و ضررده شدن تولید میلگرد با توجه به بهای بالای مواد اولیه باعث افزایش تمایل فولادسازان به گریدهای سنگ آهن شده است.

آرامکو قیمت بوتان و پروپان خود را برای جولای ۶۲۰ دلار هر تن اعلام کرد! این رقم ۹۲ دلار بالاتر از ماه قبلی است.

ویتول اعلام کرد بازارهای جهانی به نفت خام بیشتری نسبت به برنامه اوپک پلاس برای افزایش تولید نیاز دارند.

با صعودی شدن قیمت نفت خام، بهای محصولات آروماتیکی در هفته منتهی به ۲ جولای ۲۰۲۱ روند افزایشی به خود گرفتند.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 505508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    مسخره تر از این نمیشه یک روز کل باز سبز روز بعدش کلا قرمز این یعنی چی اقایونی که دلتون به حال اقتصاد و مملکت میسوزه ببینید اب از کجا گلالوده