چین خواستار مقابله جهانی با تهدیدات سایبری آمریکا شد

وزارت امورخارجه چین روز دوشنبه خواستار تلاش جهانی برای مقابله با بزرگترین تهدید امنیت سایبری از طرف آمریکا شد.

به گزارش ایمنا، وزارت امورخارجه چین، آمریکا را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت سایبری جهانی خواند و از جامعه جهانی خواست با تلاش واشنگتن برای به خطر انداختن امنیت سایبری جهانی و تضعیف قوانین بین‌المللی مقابله کند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری بر سابقه کاملاً مستند ایالات متحده در مورد سرقت اطلاعات و داده‌ها در سراسر جهان تاکید کرد.

وی در حالی این سخنان را بیان می‌کند که "تام برت" معاون رئیس شرکت مایکروسافت در کنگره آمریکا در ماه گذشته اعتراف کرد که در پنج سال گذشته، سازمان‌های اجرای قانون ایالات متحده سالانه ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ دستور محرمانه برای این شرکت صادر می‌کنند تا بدون نظارت دادگاه‌های ایالات متحده از داده‌های شرکت‌ها استفاده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد این اعتراف شرکت مایکروسافت گفت: بارها ثابت شده است که ایالات متحده، شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا به طور غیرقانونی به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کنند.

وانگ افزود: در واقع ایالات متحده بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری جهانی است و برای مدت طولانی این کشور از توانایی فن آوری برای جاسوسی از مردم خود و مردم سراسر جهان، سرقت انواع داده‌ها و نقض حریم خصوصی استفاده کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 505307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.