تعهد نخست‌ وزیر فلسطین به عدم حمله نیروهای امنیتی به روزنامه نگاران

نخست وزیر فلسطین متعهد شد که دیگر حوادث اخیر کرانه باختری درباره تعدی به روزنامه نگاران در پی قتل "نزار بنات" تکرار نشود.

به گزارش ایمنا، محمد اشتیه در جلسه هفتگی دولت گفت: من به شکایت نجلاء وفاتن و شذی دو روزنامه نگار فلسطینی گوش دادم و به آن‌ها تعهد می‌دهم آنچه رخ داد بار دیگر تکرار نخواهد شد اما همگی باید در چارچوب قانون برخورد کنیم. باید به آزادی بیان و آزادی عمل روزنامه نگاران احترام بگذاریم بدون اینکه فعالیت آن‌ها را در تنگنا قرار دهیم و باید به آن‌ها فرصت دهیم تا مأموریتشان را با آزادی و طبق قوانین ملی و بین‌المللی به دور از تحریکی که نقض سنت‌ها و آرمان‌های ما است، انجام دهند.

تعدادی از روزنامه نگاران شکایت کرده بودند که حین شرکت در راهپیمایی‌ها در محکومیت قتل نزار بنات، فعال سیاسی فلسطینی به دست نیروهای امنیتی فلسطین مورد تعدی قرار گرفته‌اند.

تعدادی از روزنامه نگاران در یادداشتی به سازمان ملل خواهان حمایت شده بودند. سندیکای روزنامه نگاران نیز خواهان محاکمه متجاوزان شده بود.

وی گفت: کرامت یک فلسطینی کرامت وطن است و حق دارد که با آزادی زندگی کند.

نخست وزیر فلسطین درباره حوادث بعد از قتل نزار بنات گفت: ما درباره اقداماتی که باعث شده به حق او آسیب بررسی انجام می‌دهیم. ما اجازه نمی‌دهیم حق کسی نقض شود. ما خواهان حفظ کرامت و آزادی هر انسانی هستیم.

اشتیه با کمپینی که نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهد، مخالفت کرد و گفت: نیروهای امنیتی فلسطین فرزندان، برادران و اردوگاه و شهر ما هستند. ما از تلاش‌های آن‌ها تقدیر و امکانات آن‌ها را تقویت کنیم. نیروهای امنیتی در شرایط دشوار و پیچیده‌ای فعالیت می‌کنند و ما باید مسیر آن‌ها را هموار کنیم نه سخت.

وی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی مسؤولیت کامل وضعیت سلامتی غضنفر ابوعطوان، اسیر فلسطینی که از ۶۲ روز پیش اعتصاب غذا کرده، برعهده دارند. ما خواهان آزادی وی هستیم. آن‌ها همچنین مسؤولیت سلامتی فرید الاطرش، وکیل هیئت مستقل حقوق بشر را برعهده دارند که به دلیل وخامت اوضاع جسمانی بعد از بازداشت وارد بیمارستان شد.

نخست وزیر فلسطین فعالیت‌های مردمی در شهرک بیتا در محکومیت شهرک سازی را ستود و گفت: این شهرک بعد از پایداری ساکنان و مجبور کردن شهرک نشینیان به رها کردن زمین فلسطینی‌ها در جبل صبیح به یک الگو تبدیل شده است. ما طرح‌های شهرک سازی دولت جدید اسرائیل و ادامه تخریب مجتمع‌ها در محله البستان و وادی حلوه در سلوان را محکوم می‌کنیم. ما خواهان توقف نقض‌های مستمر شهرک نشینان علیه مسجد الاقصی هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 505302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.