فوت بیماران کرونایی بر اثر قطعی برق

تصادف تلخ زنجیره ای در قاین، فوت بیماران کرونایی بر اثر قطعی برق، برخورد اتوبوس با تریلی حامل سوخت، انفجار میدان گازی در دریای خزر و انفجار مرگبار خمپاره در کرمانشاه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس راه استان بیرجند گفت: در ساعت ۱:۴۵ در کیلومتر ۲۸ محور قاین به بیرجند دو فوتی و ۹ زخمی در تصادف زنجیره‌ای محور قاین - بیرجند برخورد پنج دستگاه خودرو شامل کامیون کشنده، کامیون بنز خاور، دو سواری پراید و سواری تیبا دو کشته و ۹ نفر مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ رضایی گفت: متوفیان از سرنشینان سواری پراید یک خانم و یک کودک سه ساله است.

قطعی برق جان گرفت

محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این بار فیلم این صحنه منتشر شده است اما ما با چنین صحنه‌هایی بارها مواجه شده‌ایم. اکسیژن که قطع می‌شود بعضی از ونتیلاتورها دچار اختلال عملکرد می‌شوند. بعضی از ونتیلاتورها که توربینی هستند کاملاً از کار می‌افتند. رفت و آمد اکسیژن بسیار اثر بدی بر بیمار دارد. وقتی که چنین اتفاقی می‌افتد؛ تا کادر درمان بتوانند اکسیژن را تکمیل کنند گاهاً مشاهده شده که بیماران مبتلا به کووید جان می‌سپارند. بارها گفته‌ام که متأسفانه وزارت بهداشت جزئیات مرگ بیماران کووید ۱۹ را منتشر نمی‌کند.

هاشمیان در مورد اینکه آیا جدول دقیق قطعی برق به بیمارستان‌ها اعلام شده است یا خیر تا با توجه به این جدول با چنین غافلگیری قطعی برقی کادر درمان مواجه نشوند گفت: این موارد را بیمارستان‌ها می‌دانند.

وی با گفتن از اینکه افت اکسیژن بیمار کووید بسیار خطرناک است افزود: افت اکسیژن برای بیماران کووید که زیر اکسیژن هستند بسیار حیاتی است و جانشان را به خطر می‌اندازد.

فوق تخصص آی سی یو در مورد اینکه چند درصد بیماران مبتلا به کرونا در ایران در حد فاصل قطع برق و اتصال دوباره به برق اضطراری دچار افت اکسیژن حیاتی شده و جان خود را از دست داده‌اند چنین توضیح داد: نمی‌دانیم. وزارت بهداشت به صورت دقیق علت مرگ بیماران کووید را اعلام نکرده است. این جزو اسرار طبقه بندی شده وزارت بهداشت است که تحت هیچ شرایطی اعلام نمی‌شود. تیم جدید وزارت بهداشت شاید بتواند جزئیات فوت را یافته و اعلام کند و آمار دقیق مرگ و میر کرونایی مشخص شود.

برخورد اتوبوس با تریلی حامل سوخت

دکتر "محمد صابری"، رئیس اورژانس کرمان اظهار کرد: ساعت ۵:۴۹ صبح امروز به دنبال دریافت گزارش برخورد تانکر سوخت رسان با اتوبوس حامل کارگران معدن در شهرستان راور محدوده پل ده علی، بلافاصله دو تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: بعد از رهاسازی مصدومان، اقدامات درمانی مناسب توسط تیم‌های فوریت‌های پزشکی حاضر در صحنه صورت گرفت.

صابری بیان کرد: این حادثه ۹ مصدوم بر جای گذاشت که همگی مرد و با رده سنی ۲۲ تا ۴۲ ساله هستند.

رئیس اورژانس کرمان گفت: مصدومان این حادثه با حال عمومی مساعد جهت تکمیل اقدامات درمانی، به بیمارستان علی ابن ابیطالب (علیه السلام) راور منتقل شدند.

انفجار میدان نفتی در دریای خزر

انفجاری در میدان گازی «امید» متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر رخ داده است. فیلم‌های منتشر شده نیز شعله‌های آتش را از وسط دریای خزر بخش متعلق به جمهوری آذربایجان را نشان می‌دهد، دولت جمهوری آذربایجان و مقام‌های این کشور تاکنون هیچ واکنشی در این باره از خود نشان نداده‌اند.

میدان گازی امید دومین میدان بزرگ گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. این مکان در سواحل جمهوری آذربایجان ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی باکو و در عمق ۱۷۰ متری واقع شده است.

این در حالی است که وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. این کشور چندی قبل نیز از برگزاری تمرینات تاکتیکی در دریای خزر خبر داد. این تمرینات با استفاده از ناوگان و قایق‌های نظامی نیروی دریایی در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر برگزار شد. هدف از برگزاری این تمرین، حفاظت از میادین نفتی و گازی دریایی و نیز خطوط لوله زیردریایی اعلام شد.

انفجار مرگبار خمپاره در کرمانشاه

سرهنگ دلیری فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: لحظاتی پیش بر اثر انفجار یک خمپاره باقی مانده از زمان جنگ در محله شهرک جلالیه کرمانشاه، دو تن به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: این دو شخص از افرادی بوده‌اند که شغل آنان جمع آوری ضایعات بوده و به دلیل بی احتیاطی و دست کاری این خمپاره، حادثه فوق رخ داده است.

همچنین آزادی مدیر روابط عمومی اورژانس کرمانشاه در این باره گفت: یکی از این افراد در محل حادثه فوت شده و دیگری که نقص عضو داشته است به بیمارستان منتقل شده و امکان فوت وی نیز بسیار است.

کد خبر 505260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.