دریافت غیرحضوری خدمات دولت با کارت هوشمند ملی میسر شد

مصوبه استفاده فراگیر از «کارت هوشمند ملی» در خدمات الکترونیکی دولت که در جلسه بیست‌ویکم شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شد، به امضای رئیس جمهوری رسید و از طریق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، رضا باقری اصل در خصوص احراز هویت با استفاده از کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: پایلوت اول را با سامانه دولت همراه شروع کرده‌ایم. پایلوت‌های بعدی هم در حوزه‌های سلامت و اقتصادی عملیاتی خواهد شد. البته اگر استفاده از کارت هوشمند ملی و احراز هویت در سامانه دولت همراه عملیاتی شود، تمام سرویس‌هایی که مسیر ورود آنها سامانه دولت همراه است هم می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

وی افزود: آنجایی که روز به روز سرویس‌های دولت همراه در حال افزایش است بنابراین این نوع احراز هویت برای خدمات و سرویس‌های بسیاری قابل اجرا خواهد بود. احراز هویت به شیوه جدید احراز هویت صددرصدی است. یعنی هیچ خطایی در این روش از احراز هویت وجود ندارد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات ادامه داد: مهم‌تر اینکه بزودی استفاده از امضای الکترونیک با کارت هوشمند ملی نیز فراهم خواهد شد تا اگر شخصی بخواهد قابلیت انکارناپذیری سند ارائه شده را فراهم کند، از طریق امضای الکترونیکی میسر شود پس این روش از احراز هویت، ارزش افزوده‌های بسیاری برای شهروندان دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه ماده ۴۶ مقرر شد تا کارت هوشمند ملی برای تمامی شهروندان بالای ۱۵ سال کشور صادر شود و باید گفت ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا خردادماه سال‌جاری برای حدود ۵۱ میلیون نفر کارت هوشمند ملی صادر شده و ۱۰ میلیون نفر هم هنوز کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند.

باقری اصل گفت: امیدواریم سازمان ثبت و احوال کشور بتواند هر چه زودتر کارت هوشمند ملی را برای این تعداد از شهروندانی که هنوز کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند، فراهم کند. البته به جز مرحله صدور کارت هوشمند ملی برای شهروندان باید امکان دریافت مجدد را برای افرادی که کارت هوشمند ملی آنها مفقود شده یا نیاز به اصلاح و… دارد یا امکان تجدید صدور برای افرادی که تاریخ انقضای آنها رو به اتمام است، نیز فراهم شود.

منبع: روزنامه ایران

کد خبر 505258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.