بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پالایشگاه نفت اصفهان با رشد ۱۶ درصدی به ۱۰۷ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۳۷ درصدی به هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۲۴۳ درصدی به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است، وضعیت سودآوری این شرکت مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۱۴ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی به سطح یک میلیون ۲۵۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۴.۳۹۵ واحدی در سطح ۳۸۶ هزار و ۴۷۷ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۸۸ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۱۵ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۹۴ واحدی به سطح ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار هزار و ۹۸۷ و ۱۴ هزار ۶۲۵ میلیارد تومان بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۷۱۴ میلیون و دو میلیارد ۲۷ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت پالایشگاه نفت اصفهان شپنا

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۱۶ درصدی داشته است و ۱۰۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۳۷ درصدی داشته است و به هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۲۴۳ درصدی داشته است و به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱.۲۸۸ ریال می‌باشد که با قیمت ۱۲.۶۹۰ ریالی سهم پی بر ای ۹.۷۲ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۷۶ هزار میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۱۳۹ درصدی به ۹ هزار ۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۶۸ درصدی داشته است و به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۹.۷۷ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری شرکت نیز مناسب است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری سیمان تأمین (سیتا)، فنرسازی زر (خزر)، زر ماکارون (غزر)، صنعتی جام دارو (فجام) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت‌های مالی و بانک پارسیان (وپارس) جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت‌های مالی-عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، متوقف شدند.

آغاز پرداخت سود سهام‌عدالت به صورت ناقص

رئیس سازمان بورس گفت: از دیشب پرداخت مرحله دوم سود انجام شده است. مایل بودیم همه ۵۰ درصد باقی مانده سود را پرداخت کنیم، ولی دو اتفاق مانع شد که این سود واریزی از ۵۰ درصد کمتر باشد.شرکت‌های مخابرات ایران و مپنا با وجود به پایان رسیدن موعد هشت ماهه مجامع خود، در پرداخت سود سهام عدالت تعلل کرده‌اند.

تغییر در زمانبندی معاملات ابزارهای نوین مالی فرابورس

از امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ زمان انجام معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به جز اوراق اسناد خزانه اسلامی و صندوق‌های سرمایه گذاری و حق تقدم‌ها، تا ساعت ۱۵ ادامه دارد.

علت اخذ این تصمیم افزایش خدمات و دسترس پذیری بازار برای سهامداران و سرمایه‌گذاران بوده تا در بازه زمانی بیشتری بتوانند سفارشات خود را در سامانه ثبت کرده و نسبت به انجام معامله اقدام کنند.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، آهن اسفنجی ۸۸.۳ میلیون ریال، سنگ آهن دانه بندی ۱۶.۵۷ میلیون ریال، شمش فایرا ۵۵۸ میلیون ریال، شمش روی ۵۹۷ میلیون ریال، گندله سنگ آهن ۳۶.۵ میلیون ریال، لوب کات ۹۰-۹۳ میلیون ریال، کاتد مس ۲,۰۰۳ میلیون ریال قیمت خورد.

قرن در یک شفاف سازی گفت: این شرکت جهت تکمیل و متنوع سازی سبد محصولات خود اقدام به تولید انواع خمیردندان با برند اکتیدنت و صابون جامد کرمی با برند اکتیو در گروه محصولات بهداشت شخصی نموده است. محصول خمیر دندان در گروه محصولات بهداشتی از جمله محصولاتی با حاشیه سود بالا به نسبت سایر محصولات شرکت می‌باشد که انتظار می‌رود سبب افزایش توان رقابتی و فروش شرکت شود

در مجمع غکورش گفته شد: در صورتی که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود بازار افغانستان را با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن و بازار عراق را با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال پیش رو خواهیم داشت اما اینکه چقدر از ظرفیت این بازارها را می‌توانیم در اختیار بگیریم به وضعیت مارکتینگ بستگی دارد. او گفت مواد بسته بندی با دلار نیما و روغن خام با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تعیین می‌شود و برای تأمین مواد اولیه مشکل نداریم. در صورتی که دولت این سیاست را کنار بگذارد فروش ریالی شرکت بالا می‌رود و حاشیه سود شرکت نیز افرایش می‌یابد.

شکبیر در مجمع گفت: افزایش سرمایه تا پایان ماه آینده تقدیم بورس می‌شود و مجمع آن تا پایان مهرماه برگزار خواهد شد. در خصوص ظرفیت بیدبلند اگر به هزار برسد در سودآوری ما تأثیر جدی خواهد داشت.

مدیرعامل بورس کالا می‌گوید: بحث عرضه خودرو و زنجیره فولاد در بورس کالا هر روز مطرح است. در کالاهایی که سوبسیدی است ما نمی‌توانیم وارد شویم. سعی می‌کنیم هر محصولی که قابلیت عرضه در بورس کالا را دارد جذب کنیم.

در مجمع فسازان گفته شد: برای تکمیل زنجیره تولید و دسترسی به مواد اولیه قراردادی برای دسترسی به معدن تنظیم شده و تا پایان سال اخبار خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد. سال جاری تولید ۱۹۵ هزار تن شمش و پنج هزار تن قطعات برنامه‌ریزی شده است. نصب و راه اندازی چهار کوره ۱۵ هزار تنی در سال ۱۴۰۰ در دستور کار است که دو کوره به ایران رسیده و در نیمه دوم مهرماه وارد مدار تولید می‌شود و دو کوره دیگر خریداری شده و تا بهمن و اسفند ۱۴۰۰ نصب و راه اندازی می‌شود.

در مجمع کمنگنز گفته شد: در حال حاضر چهار میلیون تن ذخیره قطعی داریم و ذخایر احتمالی شرکت تا عمق ۶۵۰ متری به ۵.۵ میلیون تن می‌رسد.با به کار گیری روش‌های پرعیارسازی در روند تولید درصد بازیابی ذخیره‌های کم عیار را به بیش از ۵۵ درصد رساندیم.

وثنو: این شرکت قصد دارد از طریق فروش بلوکی چهار درصدی سهام خود در ساخت را به فروش برساند.

کوثر: هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده پیشنهادی در خصوص افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی از محل سود انباشته داد.

رنیک: برنده شدن شرکت جنرال مکانیک در طرح اجرای خط انتقال طرح آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت. ۸۳۵ میلیارد تومان مبلغ قرارداد می‌باشد.

سیستم: مدارک و مستندات توجیهی افزایش سرمایه. بابت خرید زمین و ساخت ساختمان و اصلاح ساختار مالی. پیش بینی سود خالص ۳۴۸ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ پس از افزایش سرمایه.

آپ: مدارک و مستندات توجیهی افزایش سرمایه. تأمین مالی برای خرید پایانه‌های فروشگاهی می‌باشد. پیش بینی سود خالص ۳۴۵ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ پس از افزایش سرمایه.

دفارا: مدارک و مستندات توجیهی افزایش سرمایه. بابت تأمین مخارج تکمیل طرح توسعه می‌باشد. پیش بینی سود خالص ۱۷۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ پس از افزایش سرمایه

وخاور: با عنایت به برنامه مربوط به مجوز افزایش سرمایه در آینده نزدیک تصمیم به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده کرده است.

شستا افزایش سرمایه را ثبت کرد: بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۴۲ میلیون ریال (از محل اندوخته مبلغ ۶۲ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

وتوشه: سود برخی از زیرمجموعه‌های وتوشه در سال مالی ۱۳۹۹، شرکت طراحی و صنعتی لوازم خانگی پارس زر آسا ۹۶ میلیارد تومان، شرکت تولیدی و صنعتی خزر پلاستیک ۵۴ میلیارد تومان، شرکت شرکت پارس خزر نقره ۳۳ میلیارد تومان است.

وساپا: شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا از زیر مجوعه های وساپا در سال مالی ۱۳۹۹ مبلغ ۳۳۵ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۶۴۵ درصدی را داشته است.

فولاد: شرکت فولاد متیل از زیرمجموعه‌های فولاد در سال مالی ۱۳۹۹ مبلغ ۴۳۵ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۶۰۵ درصدی داشته است. تقریباً تمامی سود این شرکت، عملیاتی است.

قرن: خمیر دندان و صابون به سبد محصولات شرکت اضافه شد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 505232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.