ممنوعیت تولید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در آلمان

دولت آلمان از پایان بکار بردن ظروف یک بار مصرفی نظیر چنگال، قاشق، لیوان، ظروف بسته‌بندی و سایر اقلام مشابه خبر داده و اعلام کرده است به زودی تولید این محصولات در سراسر کشور ممنوع خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همزمان با وضع بخشنامه اتحادیه اروپا در تابستان سال ۲۰۱۹ مبنی بر اعمال قوانینی برای محدودیت تولید مواد پلاستیکی یکبار مصرف، کابینه دولت آلمان نیز ممنوعیت تولید این محصولات را در سراسر کشور تصویب کرد اما به مرحله اجرا در نیاورد. طی هفته گذشته دولت از پیاده‌سازی پروژه ممنوعیت تولید مواد پلاستیکی خبر داد و ادعا کرد به زودی این اقدام در سراسر کشور انجام خواهد شد تا اثرات تولید و مصرف مواد پلاستیکی یکبارمصرف بر محیط زیست را به صفر برسانند.

بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نیز، حتی پیش از تصویب بخشنامه اتحادیه اروپا، تولید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کرده و بعضی از مقامات نیز از اعمال این قانون تا چند ماه آینده خبر داده‌اند. لهستان از جمله کشورهای اروپایی است که تا کنون هیچ اقدام شفافی در راستای حمایت از بخشنامه جدید اتحادیه اروپا اعمال نکرده است.

تا پیش از پیاده‌سازی قانون ممنوعیت تولید مواد پلاستیکی یکبار مصرف، آلمان یکی از کشورهای اروپایی با بیشترین مصرف این مواد به حساب می‌آمد که بیش از ۲۴ درصد مصرف ظروف پلاستیکی سراسر قاره را به خود اختصاص داده بود. طبق گزارشات ارائه شده از سوی آژانس حفاظت محیط زیست آلمان، در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۹ میلیون تن ظروف بسته‌بندی پلاستیکی در آلمان تولید شد که این مقدار، طی دوران کرونا با افزایش قابل توجهی مواجه بود. ایتالیا نیز از نظر تولید این مواد در رده دوم قرار داشت به طوری که ۱۳ درصد کل مصرف ظروف یک بار مصرف پلاستیکی قاره را از آن خود کرده بود.

ممنوعیت تولید مواد پلاستیکی یکبار مصرف با چالش‌های زیادی در آلمان مواجه بوده است چرا که بسیاری از تولید کنندگان رکود را در صنعت خود مشاهده کرده در حالی که برخی از آن‌ها نیز، به سرعت تولید سایر اقلام غیر ممنوعه را جایگزین کرده‌اند البته تولید کنندگانی که از طریق روش‌های دوستدار محیط زیست به تولید مواد پلاستیکی می‌پردازند می‌توانند همچنان فعالیت خود را ادامه دهند مشروط بر این که روی محصولات خود برچسبی از اطلاعات مربوط به تأثیرات ماده بر طبیعت قرار دهند.

ممنوعیت تولید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در آلمان

کد خبر 505227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.