شهر دوستدار کودک صرفا نگاه کمی و کالبدی ندارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: برای خلق فضا و مکان مناسب در شهر دوستدار کودک در کنار مؤلفه‌های کیفی باید از نظرات کودکان استفاده کرده و با آنها مشورت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی نیا امروز _دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰_ در هفتمین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اظهار کرد: موضوع شهر دوستدار کودک یکی از مباحثی است که به بعد کیفی شهر می‌پردازد و صرفاً نگاه کمی یا کالبدی ندارد.

وی افزود: شهر دوستدار کودک اجرای سناریویی را دنبال می‌کند که در حوزه امنیت و آرامش فضایی مناسب را برای کودکان در محلات، مؤسسه‌های فرهنگی و ساختارهای ورزشی ایجاد کند که محیطی امن، شاد و متناسب با روحیات و خواسته‌های کودکان باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان و رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با بیان این که شهرداری اصفهان از سال ۱۳۹۷ موضوع ایجاد شهر دوستدار کودک را مورد توجه قرار داد و با پیگیری‌های انجام شده بهمن ماه سال گذشته نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را دریافت کرد، افزود: در گام نهایی در یک برنامه دو ساله تلاش می‌کنیم برنامه‌ریزی هایی را در ابعاد زیرساختی، کمی و کیفی انجام دهیم.

وی با بیان این که در حوزه کودکان باید فضاها منعطف باشد، تأکید کرد: حتی اگر قرار است میزی در مکانی تعبیه شود علاوه بر داشتن استانداردها باید از نظر جنس و متریال از کیفیت لازم نیز برخوردار باشد.

حسینی نیا ادامه داد: برای خلق فضا و مکان مناسب در شهر در کنار مؤلفه‌های کیفی باید از نظرات کودکان استفاده و با آنها مشورت شود، اظهار کرد: در برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک به عنوان اقدامی که تا سال ۱۴۰۲ دنبال می‌شود بر اساس ۱۳۷ اقدام حرکت می‌کنیم؛ این یک برنامه راهبردی است که مهم‌ترین ویژگی آن انعطاف پذیری به شمار می‌آید که بر اساس شرایط، مؤلفه‌ها و اولویت‌ها تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد: نیاز داریم از منظر کودکان بدانیم که چگونه باید به شهر بنگریم و بر اساس آن نگرش، طرح‌ها و برنامه‌ها را در یک فرآیند با مشورت کودکان برنامه‌ریزی و در حوزه اجرا دنبال کنیم.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک افزود: یکی از ارکان اصلی در ادامه روند برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک شکل گیری شورای مشورتی بود که در اصفهان این اتفاق به خوبی رقم خورده است.

وی با بیان این که در جلسه شورای مشورتی کودکان با حضور این قشر رأی گیری انجام شده و نیمه اول فروردین ماه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک به طور رسمی شکل گرفت، گفت: نکته مهم حضور افراد در دو بخش شامل کودکان و نوجوانان است و بی شک مشورت و کمک آنان در راستای پویایی و رسیدن به اهداف عالی مثمر ثمر خواهد بود.

حسینی نیا تأکید کرد: تمام برنامه‌های شهر دوستدار کودک با مشورت کودکان و نوجوانان عضو شورای مشورتی انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک راهکارهایی برای بهبود کیفیت زندگی خود در شهر ارائه دادند. همچنین مقرر شد نظرات کودکان در اداره شهر لحاظ و مورد توجه قرار گیرد. کودکان نیز تاکید داشتند نمی‌توان شهری که دوستدار کودک است را با بی توجهی به نظرات کودکان اداره کرد.

کد خبر 505221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.