۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
شکست‌ناپذیر مثل برزیل

قهرمان پنج دوره جام جهانی یک بار دیگر در آستانه رسیدن به فینال کوپا قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، روز جمعه سلسائو موفق شد با شکست شیلی به مرحله نیمه نهایی کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱ راه یابد تا ثابت کند که مثل همیشه یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در رقابت‌های فوتبال آمریکای جنوبی است.

در حال حاضر تیم تیته یکی از قدرتمندترین تیم‌های ملی در جهان شناخته می‌شود و برزیلی‌ها مثل همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. ساختار تیمی که سرمربی برزیل به وجود آورده باعث شده تا آن‌ها بتوانند از دوران کمی ناامید کننده که شکست تحقیرآمیز مقابل آلمان قعر آن تلقی می‌شود گذر کرده و به دوران تازه‌ای وارد شوند.

برزیلی‌ها حتی در مصاف با رقیب دیرینه خود یعنی شیلی توانستند بازی خوبی ارائه دهند و علی رغم ده‌ نفره شدن و اخراج گابریل ژسوس، آن‌ها باز هم توانستند از سد ویدال و هم تیمی‌هایش عبور کنند. مسیری که می‌تواند آن‌ها را به فتح یک جام دیگر در کوپا آمه ریکا نزدیک کند.

نکته قابل توجه درباره شرایط کنونی برزیل، فضای مطمئنی است که تیته ایجاد کرده است. فقط نیمار و تا حدودی دیگر ریچارلیسون را می‌توان بازیکنان اصلی تیم حساب کرد. در ساختار تازه، سایر ملی‌پوشان برزیل باید تلاش کنند که خود را به تیته ثابت کنند تا بتوانند در ترکیب اصلی تیم جا بگیرند و در این رابطه سرمربی برزیل هیچ گونه ارفاقی در نظر نمی‌گیرد به همین دلیل در حال حاضر یکی از یکدست‌ترین تیم‌های دنیا را برزیلی در اختیار دارد که در آن درخشش‌های فردی همگی در حول محور اتحاد تیمی شکل می‌گیرند.

شاگردان تیته بدون شکست به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کردند و موفق به کسب عنوان قهرمانی در کوپا آمریکا شدند که پس از ۱۲ سال برای اولین بار این افتخار به دست آمده بود. برزیلی‌ها تا امروز همه شش بازی مقدماتی ۲۰۲۲ خود را با پیروزی طی کرده‌اند و در این دوره از مسابقات کوپا آمه ریکا نیز موفق شدند با سه پیروزی و یک تساوی در صدر گروه خود قرار بگیرند، آن هم در حالی که ده گل به ثمر رساندند و تنها دو گل دریافت کردند.

برزیل ممکن است انتظار یک بازی ساده برابر پرو داشته باشد چرا که این دو تیم در چهار مسابقه رودرروی اخیر خود بازی‌های پر گلی را برگزار کرده‌اند. در این دیدارها سهم برزیل ۱۶ گل بوده که نشان می‌دهد سلسائو احتمالاً کار سختی در پیش نداشته باشد از سوی دیگر پرو موفق شد در ضربات پنالتی از سد پاراگوئه عبور کند که صعود قدرتمندانه‌ای برای آن‌ها محسوب نمی‌شود.

کد خبر 505220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.