صنعت آب و برق با تصمیم مجلس هفتم به سراشیبی ناکارآمدی رفت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مقصران و غیر کارشناسانی که با رویه‌های پوپولیستی سبب بروز مشکلات صنعت آب و برق در کشور شده اند باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بر لزوم اصلاح قوانین مالیاتی تاکید و اظهار کرد: نظام مالیاتی کشور نیازمند یک تحول جدی است زیرا در این ساختار آن‌هایی که نباید مالیات بپردازند و یا در حد متعادل بپردازند بیشتر از آن‌هایی که با فعالیت‌های پنهان و مخفی خود، درآمدهای کلان اقتصادی دارند اما سهمشان را به کشور و مردم پرداخت نمی‌کنند در تنگنا هستند.

وی افزود: همانطور که همه کشورهای پیشرفته از این مشکلات عبور کرده‌اند در کشور ما نیز همه باید با تدوین یک نظام مالیاتی دقیق و منصفانه در مدار قرار بگیرند که ثمره آن توسعه کشور و استفاده کمتر از منابع زیر زمینی و درآمدهای نفتی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با دغدغه شیوع موج پنجم کرونا گفت: در حال حاضر حدود ۹۱ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. هشدارها از طرق گوناگون به مردم داده شده است. با داده‌هایی که به دست آورده‌ایم این نگرانی در شهر مشهد نیز به شدت وجود دارد. از تمامی شهروندان مشهد تقاضا داریم با نظارت، کنترل و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به تکلیف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: مدیران ذی‌ربط نیز در تأمین واکسن مسئولیت دارند و باید زودتر از اینها به وظیفه خودشان عمل می‌کردند لذا متولیان امر باید هرچه سریع‌تر با اندیشیدن تدابیر لازم به روند واکسیناسیون همگانی سرعت ببخشند.

حیدری در خصوص شرایط بحرانی آب و برق خاطر نشان کرد: این موضوع تا حد زیادی متأثر از شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوا در عرصه جهانی است و تنها مختص کشور ما نیست. بر اساس داده‌ها، بسیاری از کشورها در معرض این تغییرات اقلیمی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این که در کشور ما سرمایه‌گذاری‌هایی که پیشتر باید در حوزه صنعت آب و برق انجام می‌شده، نشده است، تصریح کرد: در مجلس هفتم طرح تثبیت خدمات شرکت‌های آب و برق ارائه شد و نمایندگان مانع افزایش منطقی ارائه خدمات آب و برق شدند. از همانجا بود که این صنعت در سراشیبی ناکارآمدی قرار گرفت و به دلیل تثبیت قیمت حامل‌های انرژی، اجرای مصوبه دولت اصلاحات که قرار بود هر ساله ۲۰ درصد هزینه‌های مصرف آن افزایش یابد را به دلیل جلب رضایت آنی مردم متوقف کردند و کشور را متحمل ضرر کردند.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: از آنجا که ساماندهی صنعت آب و برق کشور روند نزولی گرفت و سرمایه گذاری‌های لازم برای آن انجام نشد، امروز شاهد فرسودگی و به روز نبودن این صنعت و بروز مشکلات ناشی از آن هستیم. مقصران و غیر کارشناسانی که با رویه‌های پوپولیستی این مشکلات را برای کشور ایجاد کردند اکنون باید پاسخگو باشند.

وی افزود: اکنون با توجه به بحران‌های اقتصادی این سرمایه گذاری‌های کلان میسر نیست و باز باید به سراغ مردم رفت. از مردم درخواست می‌کنیم با کاهش سرانه مصرف، الگوی مصرف را لحاظ کنند.

حیدری خاطر نشان کرد: مدیرعامل برق منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب در مکاتباتی که با شورای اسلامی شهر مشهد داشته‌اند با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، از شهرداری درخواست اکران بخشی از تبلیغات فضای شهری در رابطه با موضوع الگوی مصرف و صرفه‌جویی مردم را داشته‌اند که امری بسیار مهم در اطلاع رسانی و آگاهی و فرهنگ سازی شهروندان است.

کد خبر 505147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.