ارسال ۸۸ طرح دانش‌آموزان اصفهانی به جشنواره جوان خوارزمی

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش‌ و پرورش اصفهان، گفت: امسال ثبت‌نام جشنواره جوان خوارزمی از تاریخ ۱۵ خردادماه در سامانه جشنواره شروع شده و مهلت ثبت‌نام‌ها تا ۲۱ تیرماه تمدید شده است و تاکنون ۸۸ طرح دانش آموزان در سامانه بارگذاری شده است.

کلیم‌الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری جشنواره جوان خوارزمی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، اظهار کرد: جشنواره جوان خوارزمی هر سال با همکاری اداره آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی زیر مجموعه وزارت علوم برگزار می‌شود و امسال دوره بیست و سوم این جشنواره برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال ثبت‌نام جشنواره جوان خوارزمی از تاریخ ۱۵ خردادماه در سامانه erg.sampad.gov.ir شروع شده و مهلت ثبت‌نام‌ها تا ۲۱ تیرماه تمدید شده است، در حال حاضر دانش آموزان طرح‌های خود را برای شرکت در این جشنواره در سامانه بارگذاری می‌کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: جشنواره جوان خوارزمی رشته‌های مختلفی دارد و دانش آموزان می‌توانند طرح‌های خود را در رشته‌های برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران و معماری، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، فیزیک و نجوم، شیمی، نانوتکنولوژی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، علوم اجتماعی و روانشناسی، هنر، علوم اصحاب شناختی و سلول‌های بنیادین در سامانه بارگذاری کنند.

همفکری مشاوران با دانش‌آموزان برای ارائه طرح‌ها

بابایی با تاکید بر اینکه تاکنون ۸۸ طرح در این سامانه به وسیله دانش آموزان اصفهانی بارگذاری شده است، گفت: چند جلسه مشاوره و راهنمایی با همکاری اساتیدی که وظیفه داوری جشنواره خوارزمی در سال‌های قبل را داشتند، برای ارائه طرح‌های دانش آموزان برگزار می‌شود تا آنها در این زمینه بتوانند همفکری لازم را داشته باشند و دانش‌آموزان بتوانند از مشورت و فکر اساتید مجرب استفاده کنند.

وی ادامه داد: قبلاً طرح‌ها در دو مرحله استانی و کشوری داوری می‌شدند و اساتیدی که در حال حاضر به عنوان معلم، راهنما و مشاور در کنار دانش‌آموزان قرار گرفتند سال‌های گذشته طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی را در کشور داروی می‌کردند و مزیت استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها در زمینه ارائه طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی همین است که دانش‌آموزان می‌توانند برای بررسی و بارگذاری نهایی طرح‌ها علاوه بر راهنمایی دبیران خود از نظر این مشاوران نیز استفاده کنند.

پیش‌بینی بارگذاری ۱۵۰ طرح دانش‌آموزان در جشنواره امسال

بابایی در مورد استقبال دانش‌آموزان از جشنواره امسال، خاطرنشان کرد: امسال در شرایط کرونایی دانش آموزان در مدارس حضور نداشتند اما تجربه نشان داده که هر سال در روزهای باقی مانده دانش‌آموزان طرح‌ها را بارگذاری می‌کنند و به توجه به گزارش پژوهش سراهای دانش‌آموزی شهرستان‌ها، امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۵۰ طرح در سامانه بارگذاری شود.

وی تصریح کرد: جشنواره جوان خوارزمی قابل قیاس با دیگر جشنواره‌ها نیست و دانش‌آموزان در آن به دنبال ایده‌پردازی هستند، به صورت خاص به ارائه طرح می‌پردازند و در مرحله نهایی در وزارت علوم از کل طرح‌های ارائه شده در کشور ۲۵ طرح برگزیده می‌شود. این اتفاق نشان می‌دهد این جشنواره جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان، گفت: با توجه به اینکه تعدادی از این طرح‌ها برای پذیرش نهایی نیاز به حمایت‌های اداری و مالی دارد بخشی مربوط به دانش‌آموزان خلاق است تا در این عرصه بتوانند ورود پیدا کنند بنابراین تلاش می‌کنیم طرح‌های این افراد به این مرحله برسد تا از سوی وزارت علوم برگزیده شوند.

برگزیده شدن ۵ طرح دانش‌آموزان اصفهانی در جشنواره سال گذشته

بابایی تاکید کرد: دانش آموزان اصفهانی سال گذشته در این جشنواره ۱۷۰ طرح در سامانه بارگذاری کردند، از این تعداد در مراحل مختلف ۱۴ طرح از استان اصفهان به مرحله دفاع کشوری دعوت شدند سپس از ۲۵ طرحی که در کل کشور انتخاب شده بود پنج طرح دانش‌آموزان اصفهانی به مرحله پایانی راه یافتند.

وی در مورد پنج رتبه برتر طرح‌های سال گذشته جشنواره، تصریح کرد: سیدحسین چاووشی از شهرستان کاشان نفر اول هنر، فاطمه رستمی از شهرستان مبارکه نفر دوم هنر، مهدی شفیعی و عرفان جعفری از شهر اصفهان ناحیه یک طرح مشترک در زمینه عمران و معماری رتبه دوم کشوری، صبا حسن زاده ناحیه دو دبیرستان استعدادهای درخشان در زمینه زبان و ادبیات فارسی و داستان نویسی رتبه سوم کشوری و مبینا انوریان فر از شهر اصفهان ناحیه سه دبیرستان فرهنگ در زمینه زبان و ادبیات فارسی رتبه سوم کشوری در جشنواره جوان خوارزمی سال گذشته را کسب کردند.

کد خبر 505101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.