حقوق مردم محله احمدیه در تملکات حفظ شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار تصویب یک مصوبه برای تملک املاک در محله احمدیه واقع در منطقه شش اصفهان شد تا حق و حقوق مردم به‌واسطه آن به‌طور کامل پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا امروز_ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به بررسی املاک محله احمدیه در منطقه شش برای تملک توسط شهرداری، اظهار کرد: شورای شهر به عنوان حافظ منافع مردم باید در فرایند تملکات، بر اصول قانونی، شرعی و اخلاقی مراقبت کند.

وی افزود: در جلسات اعضای شورا با مدیران شهرداری همواره بر این موضوع تاکید شده است که مالکان باید در تملکات رضایت کامل داشته باشند و پس از اطمینان از این موضوع اجازه تملک به شهرداری داده می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قیمت عرصه و عیان بعضی از املاک محله احمدیه، پول رهن یک خانه هم نمی‌شود؛ چرا باید املاک افرادی که زندگی خوبی در این محله دارند با چنین قیمت‌هایی خریداری شود؟ قوانین شهرداری وحی منزل نیست و با وجود شوراها که شهر را به‌طور کامل می‌شناسند، می‌توان این قوانین را بومی‌سازی کرد

وی ابراز امیدواری کرد: شورای شهر مصوبه‌ای برای این منطقه داشته باشد تا حق و حقوق مردم به‌واسطه آن به‌طور کامل پرداخت شود.

شریعتی‌نیا با اشاره به محقق نشدن حقابه کشاورزان و شهرداری در قبال زاینده‌رود، خاطرنشان کرد: بارگذاری سالانه روی رودخانه زاینده‌رود یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون متر مکعب است اما چیزی از آن تأمین نمی‌شود و به عبارتی می‌توان گفت آب منطقه‌ای که نماینده دولت است، محترمانه این آب را سرقت می‌کند.

وی اظهار کرد: کشاورزان اصفهان هم برای زندگی و معیشت خود حق دارند؛ نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌توجه بود زیرا این مردم همان‌هایی هستند که به جبهه‌های جنگ رفتند و برای این کشور جنگیدند. چرا باید در قبال آن‌ها تصمیماتی گرفته شود که برای اعتراض به خیابان بیایند؟

کد خبر 505013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.