واکسن کرونای تولید شده در مالزی چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که واکسن کرونای تولید شده در کشور مالزی در سال ۲۰۲۴ میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد که واکسن کرونای تولید شده در کشور مالزی به عنوان یک دوز یادآور در نظر گرفته می‌شود. محققان معتقدند افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند ممکن است برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به دوز یادآور نیاز داشته باشند؛ احتمالاً افراد باید هر سال یک دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گفته محققان واکسن تولید شده در کشور مالزی در برابر گونه‌های نگران کننده ویروس کرونا مانند گونه دلتا مؤثر است. از آنجایی که گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارند تولید و توزیع واکسن‌هایی از این قبیل مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ می‌شود.

محققان کشور مالزی در حال تولید دو نوع واکسن کووید -۱۹ هستند، یکی از آن‌ها از فناوری mRNA بهره می‌برد و دیگری از ویروس غیرفعال شده برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کند. لازم است آزمایشات بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود آیا واکسن تولید شده به یک یا دو دوز تزریق نیاز دارد.

تا کنون شش میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۴ نفر یا ۱۹.۲ درصد جمعیت کشور مالزی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. علاوه بر این به طوری کلی دو میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۸۶ نفر یا ۷.۸ درصد جمعیت این کشور هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شده‌اند.

کد خبر 504899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.