بستر ایجاد نیروگاه ۶ مگاواتی در میدان میوه و تره بار اصفهان فراهم شد

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان امکان ایجاد نیروگاه شش مگاواتی بر روی سقف تالارهای میوه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مجیری امروز _یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰_ در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: از بهار سال ۱۳۷۳ که جمعیت اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود تا امروز تقاضا برای افزایش تعداد غرفه‌های میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تالار شماره ۲۶ میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان راه‌اندازی شد و امروز تالار شماره ۲۵ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: در آینده نیز تالار شماره ۲۴ این میدان افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با افتتاح تالار شماره ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار ۲۸ غرفه به ظرفیت تالارهای میدان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی میدان مرکزی میوه و تره بار از دیگر پروژه‌هایی است که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ این پروژه بر روی بام تالار ۲۵ میدان مرکزی ایجاد شده که نخستین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی در بین شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به شمار می‌آید.

مجیری با بیان اینکه برای ایجاد نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی ۸۲۸ پنل ۳۳۰ واتی بر روی بام تالار ۲۵ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان امکان ایجاد نیروگاه شش مگاواتی بر روی سقف تالارهای میوه وجود دارد.

وی تاکید کرد: با احداث نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی میدان مرکزی میوه و تره بار، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان نخستین سازمانی است که طرح تکلیفی مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اینکه هر سازمان و دستگاهی باید ۲۵ درصد انرژی خود را از انرژی‌های نو به دست آورد، را اجرایی می‌کند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به احداث مسقف کردن قسمت شرقی محوطه سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار، گفت: این پروژه با متراژ چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان اجرا شده تا کشاورزانی که در این محل به صورت مستقیم بارهای خود را عرضه و در زمستان و تابستان از بارش باران و تابش مستقیم آفتاب در امان نبودند با مسقف کردن این قسمت از فضای بهتری برای فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی احداث تالار ۲۳ میدان مرکزی میوه و تره بار با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان آغاز شده است، تصریح کرد: این محل بارانداز شیلات مرکز کشور خواهد بود و می‌تواند در تأمین ماهی بخش مرکزی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

مجیری با بیان اینکه سوله‌های شماره ۹ تا ۱۲ میدان مرکزی میوه و تره بار با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال احداث است، گفت: امروز ۳۳ میلیارد تومان پروژه در میدان مرکزی میوه و تره بار افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی و عمرانی ۵۵ میلیارد تومان پروژه نیز اخیراً آغاز شده تا خدمت‌رسانی بهتری به مردم را شاهد باشیم.

وی از افتتاح اتاق مانیتورینگ میدان مرکزی میوه و تره بار در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: روز جمعه هفته جاری بهره‌برداری از طرح دسترنج و بازار بعثت را که با اقدامات صورت گرفته مسقف شده و مردم در شرایط بهتری در آن اقدام به خرید و فروش کالا می‌کنند را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 504855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.