"کارت آمایش ۱۶" برای اتباع خارجی تمدید می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: پیش نیاز صدور "کارت‌های آمایش ۱۶" داشتن کارت سال‌های گذشته است و کارت آمایش جدید صادر نمی‌شود، بلکه صرفاً کارت‌های سالیان گذشته که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ صادر شده است تمدید می‌شود.

مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نحوه صدور کارت‌های آمایش ۱۶ برای اتباع خارجه اظهار کرد: هر ساله کارت آمایش برای اتباع دارای کارت اقامت موقت اواخر خردادماه برای یک سال آینده تا ۳۱ خرداد سال آینده صادر می‌شود.

وی افزود: امسال مطابق برنامه صدور کارت آمایش ۱۶ را برای اتباع آغاز کردیم و اتباعی که شامل این طرح هستند با مراجعه به یکی از ۲۸ دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع، کارت آمایش خود را تمدید خواهند کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان ادامه داد: مشمولین این طرح از طریق سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال خانواده باید با همراه داشتن کارت دوره قبلی مراجعه کرده و مدارک لازم را به دفتر مربوطه تحویل دهند که این کار به منظور تجمع کمتر افراد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: فرایند ثبت نام و پیگیری صدور کارت آمایش ۱۶ و اشتغال اتباع به طوری تعریف شده است که دارای کمترین هزینه‌های دولتی باشد و از طریق کدهای دارای دفاتر انجام می‌شود تا افراد نیازی به حضور در بانک‌ها نداشته باشند.

سلیمانی اضافه کرد: پیش نیاز صدور کارت‌های آمایش ۱۶ داشتن کارت سال‌های گذشته آن است و کارت آمایش جدیدی صادر نمی‌شود بلکه صرفاً کارت‌های سالیان گذشته که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ صادر شده است، تمدید می‌شود.

کد خبر 504701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کارت آمایش میخام US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    3 1
    کارت آمایش میخام
  • نیما IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 2
    سلام مادرم افغانی است.وکارت آمایش ندارد فقط یه تسکره دارد آیا میتواند الان ثبت نام کند براکارت آمایش لطفا پاسخ بدهید