جداسازی بیش از ۹۲ درصد آب فضای سبز و آشامیدنی در خمین

معاون خدمات شهری شهردار خمین گفت: عملیات جداسازی آب فضای سبز از آشامیدنی در زادگاه امام راحل برای بیش از ۹۲ درصد منابع تامین آب این شهرستان انجام شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری خمین، وحید قاسمی در این باره اظهار کرد: با توجه به خشکسالی شدید، افزایش دمای زودهنگام و کمبود بارش در سال جاری برای منابع آبی فضای سبز شهری خمین راهبردی اتخاذ شده که با مدیریت صحیح نیاز آبی گیاهان رفع شود و تنش آبی در گیاهان سطح شهر وجود ندارد.

وی یادآور شد: درختان و فضای سبز خمین به‌طور مستمر و طبق برنامه آبیاری می‌شود و درختان حاشیه خیابان‌های شهر به‌وسیله دو دستگاه تانکر با ظرفیت سه و ۱۹ صدم و ۳۲ مترمکعبی آبیاری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار خمین اضافه کرد: در یک ماه اخیر درختان حاشیه خیابان‌های شهر خمین با بیش از ۳۰ هزار مترمکعب آب، آبیاری شدند و فضای سبز پارک‌ها نیز اغلب به شیوه سنتی و یا سیستم بارانی آبیاری شده‌اند.

وی با اشاره به آبیاری روزانه چمن پارک‌ها ادامه داد: درختان کهن سال هر ۱۰ روز یکبار، درختان تازه غرس شده سه روز یکبار آبیاری و گل‌های زینتی باغچه‌ای هر چهار روز یک بار آبیاری می‌شود.

قاسمی اظهار کرد: رفیوژهای میانی بلوارهای سطح خمین نیز به سیستم آبیاری قطرهای مجهز شده‌اند و به صورت منظم آبیاری می‌شود.

کد خبر 504698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.