خودرو لیفان X۷۰ + تست و بررسی، نمای داخلی، معایب و عکس ایکس هفتاد

خودرو چینی لیفان X۷۰ توسط خودروسازان بم در بازار ایران به فروش می رسد و قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تصاویر و تجهیزات ایمنی آن باعث نظرات متفاوت است.

به گزارش ایمنا، لیفان X۷۰ یک کراس‌اوور نسبتاً به‌روز چینی خودروسازان بم است که اندکی از لیفان X۶۰ بزرگ‌تر بوده و از نظر قوای فنی و امکانات رفاهی نیز در سطح بالاتری قرار دارد.

طراحی ظاهری لیفان X۷۰

طی سال‌های اخیر شرکت‌های خودروساز چینی با همکاری خودروسازان جهانی و استخدام طراحان مطرح بین‌المللی، تحول بزرگی در طراحی محصولات خود ایجاد کرده‌اند و پیشرفت‌های آنان در این زمینه تحسین‌برانگیز بوده است. شرکت خودروسازی لیفان هم یکی از چندین خودروساز بزرگ چینی به شمار می‌رود که مسیر توسعه محصولات خود را به خوبی طی کرده است.

خودرو کراس‌اوور لیفان ایکس ۷۰ با طول کلی ۴۳۹۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۲۰ میلی‌متر، ارتفاع کلی ۱۷۱۵ میلی‌متر و همچنین فاصله بین دو محور ۲۶۱۰ میلی‌متری ساخته شده است و به عنوان یک کراس‌اوور سایر بزرگ شناخته می‌شود.

همانند بسیاری از خودروهای پیشرفته امروزی که از طراحی بزرگ جلوپنجره استفاده می‌کنند، در قسمت جلوی لیفان X۷۰ نیز شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ با ستون‌های افقی کرومی رنگ هستیم که هماهنگی بسیار خوبی با طراحی کلی خودرو داشته و در اطراف آن قاب‌های بزرگ و پهن چراغ‌ها دیده می‌شود که در داخل آن از چراغ‌های مخصوص روز و چراغ‌های هالوژن استفاده شده است.

لیفان X۷۰ در قسمت عقب خود یک طراحی کشیده دارد که بخش زیادی از آن را درب پنجم عقب تشکیل داده و ظاهری شبیه به خودروی کیا اسپورتیج نسل قبل به خود گرفته است، هرچند این موضوع به معنی طراحی ضعیف قسمت عقب نبوده و می‌تواند مشتریان خود را کاملاً راضی نگه دارد.

در مدل X۷۰ وارداتی، رینگ‌های اسپرت پنج‌پر با اتصالات دوگانه وجود دارند که بسیار زیبا و چشم‌گیر به‌نظر می‌رسند. بین دستگیره‌های ورودی به کابین، برجستگی خط بدنه دیده می‌شود که موازی با حجم‌دهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب است. در نمای پشت، صرفه‌جویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است. مشابه X۳۳، حفره‌های چهارگوش طرفین سپر لیفان X۷۰ هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه خواهد بود.

لیفان X۷۰ برخلاف ام‌وی‌ام X۳۳، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام نیاز به استفاده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما زیبایی نمای پشت را بهبود می‌دهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت بالا را فراهم می‌کند. شاید مهم‌ترین نکته منفی در طراحی این کراس‌اور چینی با وجود چراغ‌های اسپرت و عامه‌پسند، حالت صاف و بی‌روح در کاپوت عقب باشد که عملاً ناهماهنگ با دیگر اجزا و بی‌هدف به‌نظر می‌رسد.

خودرو لیفان X۷۰ + تست و بررسی، نمای داخلی، معایب و عکس ایکس هفتاد

طراحی داخلی و کابین لیفان X۷۰

طرح کابین لیفان X۷۰ تناسب قابل قبولی با نمای بیرونی خودرو دارد؛ در اینجا نیز همچون طرح بدنه اثر چندانی از خطوط سیال و منحنی مشاهده نمی‌شود و عمدتاً خطوط صاف با زوایای شکسته به شیوه هنرمندانه به یکدیگر پیوند خورده‌اند تا ادوات مختلف نظیر داشبورد و بخش داخلی غربیلک فرمان را شکل دهند. طرح پنل کیلومترشمار و نشانگرهای سرعت و دور موتور نیز متمایز به نظر می‌رسد؛ میان دو نشانگر آنالوگ یک نمایشگر حضور دارد تا اطلاعات مورد نیاز را به آگاهی راننده برساند.

همچنین طرح مناسب کنسول میانی که با حداقل دکمه‌ها و کلیدها مزین شده است به فرم یک دست دریچه‌های تهویه در دو طرف نمایشگر مرکزی، جلوه‌ای زیبا و جذاب را برای کابین لیفان ایکس ۷۰ رقم زده است. کیفیت قابل قبول متریال کابین، طرح مناسب و نسبتاً راحت صندلی‌ها، فضای جادار کابین به خصوص در ردیف عقب که سه سرنشین بزرگسال را می‌تواند با حداقل محدودیت در خود جای دهد، از دیگر ویژگی‌های کابین لیفان X۷۰ به شمار می‌روند. محفظه بار این خودرو کراس اوور نیز فضایی در حدود ۴۲۰ لیتر را به لوازم کاربران اختصاص داده که چندان وسیع نیست. در مجموع می‌توان گفت که طراحی کابین لیفان ایکس ۷۰ چندان پیچیده به نظر نمی‌رسد و نمایی نسبتاً ساده با رگه‌هایی از آینده‌نگری را به نمایش می‌گذارد که به راحتی می‌تواند سلیقه‌های مختلف در رده‌های سنی متفاوت را با خود همراه ساخته و موجب رضایت خاطر ایشان شود.

از نکات مثبت در فضای داخلی X۷۰ می‌توان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمه‌ای و صندلی‌های اسپرت اشاره کرد. نوع کلیدهای روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از محصولات هم‌رده از جمله X۳۳، شباهت زیادی به خودروهای مدرن بازار جهانی دارد.

خودرو لیفان X۷۰ + تست و بررسی، نمای داخلی، معایب و عکس ایکس هفتاد

مشخصات فنی لیفان X۷۰

پیش از عرضه لیفان X۷۰ به بازار، صحبت از نصب پیشرانه‌های مختلفی در این خودرو مطرح بود؛ اما در نهایت، کراس‌اوور لیفان با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه شد. استفاده از این موتور، موجب می‌شود تا ایکس ۷۰ در مقایسه با دیگر کراس‌اوورهای هم‌وطن خود که معمولاً از پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری بهره می‌برند، متمایز به نظر برسد. این پیشرانه حداکثر ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که ارقامی متوسط برای یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی محسوب می‌شوند.

خودروسازان بم این خودرو را در نمونه اتوماتیک و با گیربکس CVT به بازار ایران عرضه می‌کند. این خودرو نیز مانند اکثر کراس‌اوورها یا همان به‌اصطلاح شاسی‌بلندهای چینی، از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند. این خودرو، حدود ۱.۵ تن وزن دارد و به نظر نمی‌رسد این خودرو بتواند با موتور تنفس طبیعی و گیربکس CVT رقم شتاب اعجاب‌انگیزی را ثبت کند. شتاب صفر تا صد این خودرو در شرایط شهری مانند تهران، حدود ۱۴ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

استفاده از پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی در این خودرو برای مشتریان ایرانی مزایای بسیاری به‌همراه دارد و آن‌ها را از دردسرهای پیشرانه‌های توربوشارژر دور نگه می‌دارد. از سوی دیگر و با توجه به اینکه دسترسی به قطعات یدکی و تعمیرکاران آشنا به موتورهای توربوشارژ در سراسر کشور به راحتی امکان‌پذیر نیست، ایکس ۷۰ خودرویی قابل‌اطمینان برای استفاده طولانی‌مدت خواهد بود.

مدل خودرو

لیفان X۷۰

پیشرانه

پیشرانه چهارسیلندر خطی تنفس طبیعی

حجم موتور (سی‌سی)

۱۹۸۸ سی‌سی

حداکثر قدرت اسب‌بخار

۱۴۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور نیوتن‌متر

۱۷۸ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ الی ۴۴۰۰ دور در دقیقه

گیربکس

اتوماتیک CVT

مصرف سوخت (ترکیبی)

۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

شتاب صفرتاصد

۱۴.۱ ثانیه

حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت

۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

خودرو لیفان X۷۰ + تست و بررسی، نمای داخلی، معایب و عکس ایکس هفتاد

آپشن‌ها و امکانات رفاهی لیفان X۷۰

خودروهای چینی طی سال‌های اخیر موجب ارتقای سلیقه مشتریان بازار ایران شده‌اند و همواره با عرضه طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی، سعی در جلب رضایت خریداران دارند. ایکس ۷۰ به‌عنوان یک کراس‌اوور اقتصادی، با امکانات رفاهی قابل‌قبولی به بازار عرضه شده است؛ از جمله امکانات رفاهی این خودرو، می‌توان به مواردی هم‌چون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای به‌همراه نمایش‌گر ۹ اینچی با سیستم عامل اندروید، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تریم چرمی کابین، سانروف برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرم‌کن، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی و دی‌لایت اشاره کرد.

تجهیزات

لیفان x۷۰

چراغ

چراغ جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع- دی‌لایت- چراغ خوش‌آمدگویی درب راننده

سیستم‌های مولتی‌مدیا

۶ اسپیکر – سیستم چند رسانه‌ای با قابلیت پشتیبانی از Bluetooth – USB

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش ۹ اینچی لمسی

رینگ‌ها

۲۲۵/۵۵R۱۸

آینه

آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به‌همراه گرم‌کن

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه کنترل‌کننده دیجیتال

صندلی

روکش چرمی صندلی‌ها- صندلی راننده ۶ حالته برقی- صندلی سرنشین جلو ۴ حالته دستی- گرم‌کن صندلی‌های جلو

شیشه

شیشه‌بالابرهای برقی – سانروف برقی – پاور ویندوز – گرم‌کن شیشه عقب

سیستم‌های هشداردهنده

سنسور پارک جلو و عقب- هشدار بازبودن درب‌ها – هشدار سرعت بالاتر از ۱۲۰ _ هشدار فشار باد لاستیک

سایر امکانات

کروزکنترل –پاور ویندوز – خروجی ۱۲ ولت _ دوربین دنده‌عقب

ایمنی لیفان X۷۰

با وجود آن‌که چند سالی است که مؤسسه انکپ چین به بررسی ایمنی خودروهای این کشور می‌پردازد، هم‌چنان برخی خودروسازان کمتر شناخته شده چینی به طور گسترده در آزمون‌های این مؤسسه شرکت نمی‌کنند. در مورد ایمنی لیفان ایکس ۷۰ نیز اطلاعات دقیقی وجود ندارد. با این حال امکانات ایمنی این خودرو رضایت‌بخش هستند.

تجهیزات ایمنی

لیفان ایکس ۷۰

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

ایموبلایزر، سیستم ضدسرقت، ورود و استارت بدون کلید

کیسه‌هوا

مجهز به ۲ کیسه‌هوا (سرنشینان جلو و راننده)

سیستم ترمز

ABS-EBD-ESP-BOS

سایر تجهیزات

ترمزهای دیسکی جلو و عقب – ایزوفیکس

مزایای لیفان x۷۰

  • طراحی زیبا
  • امکانات رفاهی متعدد

معایب لیفان X۷۰

  • شتاب و کشش متوسط
  • وضعیت ابهام‌آمیز خدمات پس از فروش

قیمت لیفان X۷۰

حدود قیمت X۷۰ در سایت رسمی گروه خودرو سازان بم ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

کد خبر 504615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    11 2
    خوبه چون لیفان یکی چینی های خوب دنیاست و کیفیت مناسبی داره و هرچی هست از آشغال های کرمان موتور خیلی بهتر و قیمت نسبتا پایین و عالی داره و اگه با اقساط ۶۰ ماهه نیز ارائه شود با سود ۵ درصد یا بیشتر ولی قیمت واقعی تغییر نکند عالی است و با پیش پرداخت‌ کم تا مردم کم درآمد بتوانند خرید کنند من کارشناس ماشین هستم
  • مهران IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    6 3
    چه ماشین خوبی است
  • Amir IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 0
    لیفان واقعا ماشین های خوبی تولیدمیکند