سیزدهمین ایستگاه خط دو مترو اصفهان در آستانه انعقاد قرارداد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ایستگاه آمادگاه به عنوان سیزدهمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان در مرحله انعقاد قرارداد است و تا دو هفته آینده عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برآورد اولیه قرارداد احداث ایستگاه آمادگاه واقع در چهارراه فلسطین حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که در فضایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو مترو، در حال حاضر ۱۲ ایستگاه در حال احداث است، تصریح کرد: در جبهه غربی ایستگاه‌های آمادگاه و هاتف و در جبهه شمال شرقی دو ایستگاه ابن سینا و امام علی (ع) اجرایی نشده که با تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: تی. بی. ام غربی جبهه شمال شرق خط دو متروی اصفهان در فاصله کمی با ایستگاه لاله قرار دارد و تا ۱۲ روز کاری آینده به ایستگاه لاله می‌رسد.

وی ادامه داد: طول مسیر خط دو متروی اصفهان در مجموع ۲۴ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن در قالب فاز نخست در حال اجرا است و حدود ۹.۵ کیلومتر از ایستگاه مدرس نجفی (کهندژ) تا ایستگاه میدان شهدای خمینی شهر است که بخشی در محدوده شهر اصفهان و بخشی در محدوده خمینی شهر قرار دارد.

بنکدار هاشمی افزود: با توجه به اینکه احداث خطوط مترو منابع مالی زیادی نیاز دارد، شهرداری خمینی شهر باید منابع مورد نیاز برای اجرای مسیر مترو را با کمک منابع دولتی تأمین کند.

کد خبر 504591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا JP ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 5
    اگه خط مترو برای بین شهری هم احداث می شد خیلی عالی می شد مخصوصن برای شهرهای خوش آبو هوایی که رفتو آمد بسیاری دارند برای مثال شهرستان چادگان
  • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    امیدواریم شورای شهر منتخب خمینی شهر هم کاری برای مترو خمینی شهر انجام دهند تا مردم خمینی شهر هم بتواند از خط دو مترو اصفهان استفاده کنند چون بیشترین تردد اتوبوس های شهری در خط خمینی شهر به اصفهان هست و باعث و بانی آلودگی زیاد و ترافیک می باشند ...