"سمرقند" چهاردهمین خواهرخوانده اصفهان

شهردار اصفهان گفت: پس از آنکه در این چندسال، بسیاری از روابط خواهرخواندگی را پرفروغ و احیا کردیم، امروز، با امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهردار سمرقند، در حضور سفیر ایران در ازبکستان (به صورت آنلاین)، شهر تاریخی سمرقند به صورت رسمی، چهاردهمین شهر خواهرخوانده اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در اینستاگرام خود نوشت:

"سمرقند، چهاردهمین خواهرخوانده اصفهان
پس از آنکه در این چندسال، بسیاری از روابط خواهرخواندگی را پرفروغ و احیا کردیم، امروز، با امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهردار سمرقند، در حضور سفیر ایران در ازبکستان (به صورت آنلاین)، شهر تاریخی سمرقند به صورت رسمی، چهاردهمین شهر خواهرخوانده اصفهان شد.

سمرقند و اصفهان، دو شهر تاریخی هستند که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، از سمرقند به عنوان دروازه تمدن شرق و غرب نام برده می‌شود و شهری است که در یونسکو به عنوان تقاطع فرهنگ‌ها لقب گرفته است.

یکی از نکات و اتفاقات مهم و پراهمیت سمرقند برای اصفهان، حضور این شهر در حوزه تمدنی زبان فارسی است، رودکی به عنوان پدر شعر فارسی در ادامه نام خود عنوان سمرقندی را دارد که همه این اشتراکات فرهنگی می‌تواند پیوند دهنده این دو شهر باشد.

از امروز و با امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی، این دو شهر تاریخی محور فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و … برای کشورهای ازبکستان و ایران می‌شوند. پس از سمرقند، حیدرآباد هند و پورتو پرتغال نیز به زودی با اصفهان خواهرخوانده خواهند شد. "

"سمرقند" چهاردهمین خواهرخوانده اصفهان

کد خبر 504544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.