مقایسه گوشی  شیائومی POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO + لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها شیائومی از جمله شرکت‌هایی است که تمرکز زیادی بر بازار میان‌رده دارد به طوری که روز به روز گوشی‌های میان‌رده خود را قدرتمندتر از نسل قبل می‌کند و بعضی از آنها به قدری قوی و خوش ساخت هستند که شاید اگر کاربر عادی باشید اصلاً تفاوت آنها با یک پرچمدار را متوجه نشوید. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO با NOTE 10 PRO پرداخته می‌شود.

مقایسه POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO از نظر دوربین

POCO X3 PRO

Xiaomi NOTE 10 PRO

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

در دوربین هر دو مدل از مجموعه لنزهای چهارگانه استفاده شده است. در گوشی پوکو، از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار اولتراواید هشت مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق و ماکرو دو مگاپیکسلی استفاده شده و نسخه شیائومی NOTE 10 PRO نیز به لنز فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید هشت مگاپیکسلی، سنسور ماکرو پنج و تشخیص عمق دو مگاپیکسلی مجهز شده است که مشخص است در این زمینه برنده این رقابت است، اما دوربین سلفی POCO X3 PRO با بهره‌گیری از لنز ۲۰ مگاپیکسلی به لنز ۱۶ مگاپیکسلی برتری دارد.

مقایسه POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO X3 PRO

Xiaomi NOTE 10 PRO

چیپست

Qualcomm Snapdragon 860

Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G

پردازنده گرافیکی

Adreno 640 GPU

Adreno 618

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 11

تنوع حافظه

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۱۲۸/۸

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۱۲۸/۸

برای هر دو گوشی از اندروید نسخه ۱۱ و رابط کاربری می یو آی نسخه ۱۲ استفاده شده که در اصل تفاوتی با هم در این بخش ندارد و از جمله گوشی‌های به‌روز به‌حساب می‌آید.

مقایسه گوشی  شیائومی POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO + لیست جزئیات

یکی از خط تولید گوشی‌های گیمینگ شیائومی، خط تولید پوکو است شاید به همین دلیل هم انتظارات از پردازنده و تراشه آن بالاتر از سایر خطوط تولید متعدد این برند است. POCO X3 PRO از چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده کرده که با فناوری هفت نانومتری ساخته شده است؛ بنابراین بعید است حتی یک بازی گرافیکی پیدا کنید که از پس اجرای آن برنیاید. NOTE 10 PRO تراشه اسنپدراگون ۷32G را به کار گرفته که با فناوری ساخت هشت نانومتری ساخته شده شاید در این رقابت بازنده باشد، اما از پس هر بازی گرافیکی با بهترین کیفیت و رزولوشن بر می‌آید. پردازنده گرافیکی هر دو هم Adreno است.

مقایسه POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO از نظر صفحه نمایش

POCO X3 PRO

Xiaomi NOTE 10 PRO

نوع نمایشگر

Super AMOLED لمسی خازن

Super AMOLED لمسی خازنی

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

هر دو گوشی صفحه‌نمایشی با اندازه ۶.۶۷ اینچ دارند که سایز مناسبی برای صفحه‌نمایش به‌حساب می‌آید. هر دو صفحه‌نمایش هم رزولوشن فول‌اچ‌دی برایشان در نظر گرفته شده، اما در POCO X3 PRO می‌بینیم صفحه‌نمایش با گوریلاگلس ۶ و در NOTE 10 PRO با گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. یکی دیگر از مشترکات صفحه‌نمایش هر دو گوشی این است که هر دو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش در دو گوشی تفاوتی زیادی با هم ندارند، اما دوربین سلفی که بالای صفحه‌نمایش هر دو به‌صورت حفره قرار گرفته در NOTE 10 PRO مشخصاً کوچک‌تر است و کاملاً این کوچک‌تر بودن قابل دیدن است. در اطراف دوربین سلفی در POCO X3 PRO درز نور به‌خوبی مشخص است به این سبب که این یکی از مشکلات دوربین سلفی حفره‌ای در صفحات IPS است در حالی که در صفحه NOTE 10 PRO اطراف دوربین سلفی کاملاً تمیز است.

مقایسه گوشی  شیائومی POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO + لیست جزئیات

در نمایش رنگ‌ها هر دو صفحه‌نمایش عملکرد واقعاً خوبی از خودشان نشان می‌دهند، اما به لطف پنل امولدی که برای NOTE 10 PRO در نظر گرفته شده می‌توان گفت صفحه‌نمایش این گوشی رنگ‌ها را کمی خوش‌رنگ و چشم نوازتر به نمایش درمی‌آورد، اما هیچ چیزی از ارزش‌های صفحه POCO X3 PRO در نمایش خوب رنگ‌ها کم نمی‌شود.

روشنایی صفحه‌نمایش Redmi Note 10 Pro به طرز چشمگیری از POCO X3 PRO بیشتر است و زمانی که دو گوشی را کنار هم بگذارید این موضوع کاملاً مشهود است. همین تفاوت روشنایی صفحه‌نمایش سبب شده تا کیفیت بهتری را از صفحه‌نمایش NOTE 10 PRO دریافت کنید و عملکرد این صفحه‌نمایش در نور خورشید بهتر باشد.

NOTE 10 PRO در نمایش رنگ مشکی به لطف صفحه‌نمایش امولد خودش عملکرد خیلی بهتری از خودش نشان می‌دهد و عمق رنگ مشکی در آن به طرز چشمگیری بالاتر است به همین سبب بیشتر می‌توانید روی فیلم دیدن یا مشاهده محتوا در محیط تاریک روی صفحه آن حساب کنید.

در بخش نرخ نوسازی هم هر دو صفحه‌نمایش یک عدد را پشتیبانی می‌کنند. صفحه‌نمایش هر دو گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند که آن‌ها را در دسته گوشی‌های مدرن قرار می‌دهد؛ اما در عمل هم در این بخش یکسان هستند؟ در عمل صفحه‌نمایش NOTE 10 PRO نرخ نوسازی بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و حس نرم‌تر و روان‌تر کردن را بهتر درک می‌کنید.

مقایسه POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO از نظر طراحی ظاهری

POCO X3 PRO

Xiaomi NOTE 10 PRO

ابعاد

۱۰.۱ × ۷۶.۸× ۱۶۵.۳ میلی‌متر

۸.۱ × ۷۶.۵× ۱۶۴ میلی‌متر

وزن

۲۲۵ گرم

۱۹۳ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

هر دو گوشی میان‌رده شیائومی حس یک گوشی لوکس را به شما القا می‌کنند. طراحی POCO X3 PRO به جز استفاده از استروک برای واضح‌تر نشان دادن لوگو هک شده POCO در پنل پشتی، تفاوتی با نسخه معمولی آن ندارد و NOTE 10 PRO هم با ماژولی مستطیل شکل و جذاب با ظاهری تقریباً ساده واقعاً کاربر پسند بوده و می‌توان گفت که هر دو گوشی طراحی‌های جذابی دارد.

مقایسه گوشی  شیائومی POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO + لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO از نظر باتری

POCO X3 PRO

Xiaomi NOTE 10 PRO

ظرفیت

پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر

پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۳ وات

از نظر ظرفیت تفاوت زیادی بین باتری دو گوشی دیده نمی‌شود باتری POCO X3 PRO ظرفیت شش هزار میلی‌آمپری دارد در حالی که باتریNOTE 10 PROظرفیت پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپری، اما تفاوتی در بازخورد باتری‌ها دیده می‌شود. درPOCO X3 PRO پرو عملکرد بهتری را از باتری می‌بینیم هرچند که اختلاف زیاد نیست اما عملکرد در بخش شارژ دهی بهتر است.

هر دو گوشی از شارژ سریع ۳۳ واتی هم پشتیبانی می‌کنند و خوشبختانه داخل جعبه هر دو دستگاه آداپتور شارژ ۳۳ واتی هم قرار گرفته است. در بخش شارژ شدن هم هر دو گوشی تقریباً شبیه به هم عمل می‌کنند و مدت‌زمان شارژ شدنشان به طور تقریبی به هم نزدیک است. در کل هر دو گوشی در بخش باتری عملکرد رضایت‌بخشی دارند اما POCO X3 PRO کمی بهتر عمل می‌کند و مدت‌زمان بیشتری را در کل می‌تواند به شما سرویس دهد.

مقایسه گوشی  شیائومی POCO X3 PRO و NOTE 10 PRO + لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 PRO و شیائومی NOTE 10 PRO

NOTE 10 PRO در بخش‌هایی از POCO X3 PRO عملکرد بهتری دارد، اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که قیمت بیشتری هم در بازار برای NOTE 10 PRO در نظر گرفته شده و POCO X3 PRO خوش قیمت‌تر است. به نظر NOTE 10 PRO مزایایی در بخش‌های مانند صفحه‌نمایش و طراحی دارد که آن را به انتخابی دلچسب‌تر تبدیل کرده است. اگر دوست دارید میان‌رده‌ای مدرن در دستان خودتان داشته باشید که سخت‌افزار خوبی برای این رنج قیمتی دارد و صفحه‌نمایش خیره‌کننده‌ای را به شما هدیه دهد NOTE 10 PRO انتخاب بسیار مناسبی است در کنار اینکه طراحی جذابی دارد، اما اگر فقط سخت‌افزار برایتان مهم است و به مابقی بخش‌ها توجه زیادی ندارید POCO X3 PRO انتخاب بسیار خوبی است و سخت‌افزاری قدرتمند در دل خودش دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.

کد خبر 504543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • مهدی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    18 15
    با سلام. گوشی poco X3 pork عالی هست ولی یه مشکل بزرگی داره که اونم به تلوزیون وصل نمیشه و باعث هنگ کردن سیستم تلویزیون می‌شود. فکر کنم مشکل از آندروید 11 باشه. ان شاء اللّه که هر چه زودتر این مشکل بزرگ بر طرفش کنند.
    • بهنام IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      13 23
      بله انشاالله خداوند با کمک مهدی سلام الله الهی این مشکل را حل خواهد کرد
  • JAHSEH IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    42 15
    پوکو خیلی بهتره
  • نوید RU ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 24
    واقعا پوکو گوشی مقرون به صرفه ای نیست و الخصوص که CPU نسبت به اون چیزی که مقایسه میزنی خیلی ضعیفه و مرتبا هنگ میکنه و لانچرشم افتضاه ، نکته؛این نوع گوشی و انواع مدلهاش فقط روی کاغذ قوی هستند.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      20 4
      واقعا پوکو گوشی خوبیه خودم پوکو دارم و خیلی راضی هستم
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      15 9
      دقیقا واسه منم هنگ میکنه،گوشی خیلی خوبیه اما نمی‌دونم چرا توی برنامه ساده هم هنگ میکنه گاهی
  • محمدعلی ملک زاده‌ IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    11 1
    سلام گوشی من poco x3 pro 256gb هست کاملا راضیم هیچ مشکلی نداره فقط بعضی وقت ها زوم صفحه عکس میکنه بعد بروز رسانی اینتوری شد زیاد مهم نیست
  • . IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 19
    فقط m31s این هیچی
  • حسن IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    15 20
    حالا که من نت 10خریدم نگین پکو بهتره
    • صادق IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      5 10
      هههههههههه
  • امیرعلی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    13 9
    من میخوام این گوشی بخرم خیلی قشنگه
  • امیرحسین IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    20 8
    من poco x3 pro دارم عالیه
  • محمد IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    11 6
    سیامی یواش یواش جای خودشو باز کرد ونیبت به قیمتش خوبه
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    19 10
    Pokox3proواقعا گوشی بسیار خوبیه ازهمه لحاظ. عالیییه
  • Arshia IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    11 0
    دوتاشونم به عندازه قیمتشون خوبن
  • Shayan IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    8 3
    پوکو ۲۵۶ دارم عالیه ، من کالاف موبایل پابجی و آسفالت 8 بازی میکنم عالیه من کاملا نسبت به ردمی نوت تن پرو ترجیح میدم گوریلا گلس ۶ ، سخت افزار قدرتمند ، لانچر خوب ، سرعت بالا ، تنها ضعفش نور نسبتا کمشه به غیر از این عالیه
  • امیرحسین IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    6 3
    سلام به همه من پوکو x3دارم وبا تحقیق خریدم ولی اون چیزی که روی کاغذ بود رو به شما ارائه نمیده مثلا هنگ داره، لرزش هنگام پخش آهنگ داره، داغ شدن زیاد پشت گوشی داره. ولی دوربین خوبی داره، نمایشگر خوبه امکانات نرم افزاری هم خوبه
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 3
      سلام من میخام پوکو بخرم اگه مسکلی داره هنگ میکنه بگید سامسونگ بخرم یا شیائومی
  • مهدی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    8 9
    واااقعاا بگید واااقعاا من میخوام پوکو بخررم گوشیه خوبیه؟؟؟