پیشنهاد گمرک به سازمان راهداری برای کامیون‌های اسقاطی

معاون فنی گمرک از پیشنهاداتی برای رفع مشکل کامیون‌های اسقاطی و واردات کامیون به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در رابطه با ظرفیت واردات کامیون بر اساس کامیون‌های اسقاطی و رفع موانع این موضوع به سازمان راهداری پیشنهاداتی را ارائه کرد.

در این نامه آمده است: عطف به نامۀ شمارۀ ٧١ / ٤٥٢٧٥ مورخ ۱۴۰۰.۴.۱ مدیر محترم نوسازی توسعه و برنامه ریزی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه در زمان شماره گذاری، وضعیت ظرفیت کامیون‌های وارداتی مشخص می‌شود و در آن زمان، در شناسنامه مالکیت و کارت خودرو، ظرفیت، توسط ناجا درج می‌گردد که برابری ظرفیت کامیون‌های اسقاطی با ظرفیت کامیون‌های وارداتی به صورت دقیق امکان پذیر است، پیشنهاد می‌گردد جهت جلوگیری از تجمع و انباشت کامیون‌ها در گمرکات:

- شمارۀ شاسی کامیون‌های اسقاطی پس از ترخیص و قبل از شماره گذاری به ناجا اعلام گردد؛

- در صورت بروز هرگونه مغایرت در تایپ موتور یا سایر مشخصات، در صورت صدور مجوزهای قانونی، با رعایت سال ساخت و بخشنامه‌های ابلاغی، ضمن درج مشخصات صحیح موتور و… در سوابق گمرک، بدون استعلام مجدد، نسبت به ترخیص کالا اقدام گردد تا مراتب در زمان شماره گذاری ملحوظ نظر قرار گیرد.

- یکی از مواردی که باعث عدم ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرکات گردیده تأخیر در صدور و ارسال کد رهگیری بانک می‌باشد که در این خصوص نیز پیشنهاد می‌گردد در صورت تأیید و پذیرش موضوع توسط آن وزارتخانه، نسبت به ترخیص فوری کامیون‌ها اقدام و ارائه کد رهگیری بانک به زمان شماره گذاری کامیون‌ها موکول گردد.

- با توجه به احتمال وجود ایرادات جزئی در حین تشریفات گمرکی، گمرک آمادگی دارد تا پذیرای حضور نمایندگان آن سازمان در گمرکات اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی موجود باشند.

منبع: فارس

کد خبر 504531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.