درخواست رئیس جمهور کره جنوبی از رهبر کره شمالی

یک روزنامه چاپ سئول از تبادل نامه رسمی بین رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی پیش از دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی با رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش ایمنا «مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی به یکدیگر نامه رسمی نوشتند.

روزنامه «جونگ‌آنگ ایلبو» چاپ سئول امروز (جمعه) با انتشار این خبر گزارش داد دو طرف در این نامه چشم‌انداز نشست مشترک، پیش از دیدار مون با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را بررسی کردند.

بر این اساس، رئیس‌جمهور کره جنوبی امیدوار است بتواند از جلسه نشست با بایدن به‌عنوان فرصتی برای احیای مذاکرات به بن‌بست رسیده با کره شمالی استفاده کرده و آمریکا را برای رسیدگی به این مسئله با قید فوریت مجاب کند.

منابع دیپلماتیک توضیح دادند که مون برای بررسی امکان برگزاری نشستی با کیم، حتی به‌صورت آنلاین و ویدئوکنفرانسی، به کیم نامه نوشته است.

با این حال منابع مذکور نگفتند رهبر کره شمالی چه پاسخی به این درخواست رئیس‌جمهور کره جنوبی داده است.

یکی از این منابع توضیح داد: «برداشت من این است که دو طرف درخصوص نشست کره جنوبی با آمریکا، به یکدیگر نامه نوشته‌اند. من شنیده‌ام که در این نامه‌ها، سران دو کشور درباره چگونگی برگزاری نشست مشترک از جمله [یک جلسه] ویدئوکنفرانسی صحبت کرده‌اند».

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی نیز هنوز به سوالات درباره این نامه پاسخ نداده است.

این در حالی است که پیش‌تر خواهر رهبر کره شمالی با بیهوده و اشتباه خواندن انتظارات آمریکا درباره گفت‌وگوهای بین دو کشور، تاکید کرد واشنگتن برای دلگرمی دادن به خودش چنین تفاسیری از بیانیه‌های پیونگ‌یانگ برداشت می‌کند

منبع: فارس
کد خبر 504469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.