اولین جشنواره استعداد یابی و نخبه پروری خانواده ذوب آهن برگزار شد

هم زمان با روز صنعت و معدن جشنواره استعداد یابی و نخبه پروری باشگاه ذوب آهن در مجموعه اداری آموزشی این باشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشنواره استعدادیابی و نخبه پروری باشگاه ذوب آهن در رشته‌های رشته‌های تنیس روی میز و شطرنج، امروز_ دهم تیرماه_ با حضور مجتبی فریدونی، مدیران کارخانه و کارکنان باشگاه ذوب‌آهن در مجموعه اداری آموزشی سالن استاد توصیفیان برگزار شد.

مجتبی فریدونی مدیر عامل باشگاه ذوب آهن، در خصوص اهمیت ورزش کارکنان و پرسنل ذوب آهن، اظهار کرد: تاکید اصلی مدیریت عالی کارخانه مهندس یزدی‌زاده بر این است که باشگاه و بخش ورزش همگانی کارخانه باید نقش مؤثری داشته باشند و ورزش را بین افراد خانواده بزرگ ذوب آهن ببرند و ارتباط قوی‌تری بین باشگاه، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی به وجود بیاید تا در سطح اصفهان شاهد گسترش ورزش باشیم. امروز اولین جشنواره بزرگ استعدادیابی در دو رشته شطرنج و تنیس روی میز در بین خانواده بزرگ ذوب آهن را شاهد هستیم. سهم کارمندان و کارکنان کارخانه ذوب آهن فقط تماشای مسابقات ورزشی از تلویزیون نیست.

وی ادامه داد: قطعاً از بین خانواده بزرگ ذوب آهن استعدادهای خوبی را پیدا خواهیم کرد که می‌توانند افتخار آفرین باشند. وظیفه ما در باشگاه ذوب آهن این است تا در بین خانواده ۶۰ هزار نفری ذوب آهن استعدادیابی کنیم و از استعداهای موجود به خوبی بهره ببریم تا آینده‌ای روشن برای ورزش ذوب آهن شکل گیرد.

فریدونی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های استعدادیابی متعدد، تصریح کرد: قطعاً در آینده شاهد برگزاری جشنواره‌های دیگر در رشته‌های ورزشی مختلف خواهیم بودیم. امیدواریم وظیفه خود را مبنی بر همگانی کردن ورزش و گسترش ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و استفاده از استعدادها به خوبی انجام دهیم.

در ادامه مهدی بهرامی با اشاره به اهداف ورزشی ذوب آهن، گفت: از ابتدای شکل‌گیری کارخانه ذوب آهن بحث ورزش قهرمانی و همگانی همواره مد نظر بوده و به همین علت باشگاه ذوب آهن شکل گرفت. ورزش ذوب آهن بیشتر با باشگاه ذوب آهن و ورزش قهرمانی شناخته شده است و کمتر به ورزش همگانی که حق پرسنل کارخانه و خانواده‌های آنان است پرداخته شده است. رویکرد جدید ورزشی ذوب آهن این است که در کنار ورزش حرفه‌ای و قهرمانی به ورزش همگانی و کارگری به طور جدی دنبال شود. از دو سال گذشته به طور جدی تری ورزش همگانی دنبال شد اما متأسفانه با شیوع ویروس کرونا تمام بحث‌های مربوط به ورزش در کشور به حاشیه رفت.

وی افزود: با توجه به تداومی که باید ورزش همگانی داشته باشد نمی‌توانستیم بیش از این برنامه‌ها را نگهداریم و نیاز بود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود. جدای از باشگاه‌های بدن سازی، استخر و اوقات فراقت در ورزش همگانی همیشه بوده است، برنامه بر این است که در رشته‌های ورزشی متنوع، ورزش همگانی را گسترش دهیم و سلایق و استعداهای بیشتری را پوشش دهیم همچنین برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از استعدادها تا قهرمانی داشته باشیم.

بهرامی با اشاره به استفاده از استعدادهای خانواده ذوب آهن در ورزش حرفه‌ای، تصریح کرد: در اصل هدف این است که زمانی که باشگاه وقتی در رقابت‌های حرفه‌ای شرکت می‌کند، ورزشکاران چکیده استعدادهای پرسنل باشد. امیدوارم شاهد قهرمانی‌های باشگاه در رشته‌های مختلف ورزشی باشیم.

وی ادامه داد: می‌شود به راحتی برویم و ورزشکاران را جذب کنیم تا با پرچم ذوب آهن مسابقه دهند و مقام کسب کنند اما هدف این است با شناسایی استعدادهایی که در جامعه ذوب آهن است افتخار آفرینی‌ها توسط خود اعضای این کارخانه باشد.

مرتضی یزدخواستی، عضو هیأت‌مدیره کارخانه ذوب‌آهن، با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی و ورزشی در کارخانه ذوب آهن، اظهار کرد: مجموعه ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین مجموعه ذوب آهن کشور، علاوه بر رسالت خود در تأمین فولاد کشور همواره به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته است. در سال‌های گذشته و پس از تأسیس کارخانه ذوب آهن، توسعه شهر فولادشهر، بیمارستان شهید مطهری و مجموعه باشگاه جز برنامه‌هایی بوده است که مدیریت فولاد در برنامه کاری خود داشته است. اهمیت این موضوع به دلیل این است که پرسنل ذوب آهن از نظر ورزش و مسائل از این قبیل امنیت خاطر داشته باشند. درگیر شدن و شرکت خانواده پرسنل نیز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: همواره در هیأت مدیره ذوب آهن چهار محور ورزش قهرمانی، ورزش همگانی، ورزش کارگری و ورزش خانواده در قالب استعدادیابی مدنظر گرفته شده است. برگزاری جشنواره استعدادیابی از ۸ ماه پیش در دستور کار هیأت مدیره بوده است اما به دلیل شیوع کرونا تا امروز به تعویق افتاده است.

یزدخواستی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در بین کوک و نوجوانان، بیان کرد: جامعه در حال تغییر است و هرچه پیش می‌رویم اهمیت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بیشتر می‌شود. استعدادیابی امروز می‌تواند شروع مسیر جدید در ورزش باشد. در استان اصفهان ما ورزش‌هایی بجز ورزش‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال داریم که از بستر مناسبی برخوردار هستند و باشگاه ذوب آهن به این ورزش‌ها نیز می‌پردازد. از خانواده‌ها خواهش می‌کنم نگاه تابستانه به موضوع ورزش نداشته باشند و اهتمام کامل به این موضوع بورزند.

وی ادامه داد: از آقای فریدونی و آقای بهرامی می‌خواهم علاوه بر رسیدگی به ورزش قهرمانی حتماً استعدادیابی ورزشی را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند و به طور ماهانه در جلسات هیأت مدیره بررسی شود زیرا که استعدادیابی یکی از حلقه‌های اصلی ورزش است.

عضو هیأت‌مدیره کارخانه ذوب‌آهن گفت: پتانسیلی که باشگاه ذوب آهن در خصوص استعدادیابی دارد این است که علاوه بر موضوع استعدادیابی در سطح شهر اصفهان، می‌تواند از خانواده ذوب آهن نیز استفاده کند و همکاران ما نیز در امور ورزشی کارخانه به شدت از این موضوع پشتیبانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما نیز به عنوان هیأت مدیره قول می‌دهیم حمایت و بودجه لازم را برای این موضوع تأمین کنیم تا موضوع استعدادیابی و جشنواره نقطه عطفی در نظر خانواده‌ها بشود. امیدوارم جشنواره امروز شروع خوبی برای ادامه هرسال مسیر استعدادیابی باشد.

کد خبر 504414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.