رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد توسعه پایدار

مدیر اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از رونمایی «سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد توسعه پایدار» در مرکز رصدخانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شینا انصاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" هفته گذشته «سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد توسعه پایدار» در مرکز رصدخانه شهر تهران با حضور شهردار تهران، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری رونمایی شد.

اتفاقی مهم و زیرساختی که به تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات در حوزه محیط زیست شهری و استفاده از آنها در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی مدیریت شهری منتج خواهد شد.

از سال گذشته سیستم پایش هوشمند و یکپارچه چند پارامتری محیط زیست به‌عنوان یکی از اولویت‌های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین یکی از پروژه‌های سطح الف برنامه تهران هوشمند در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

در فاز اول، با همکاری رصدخانه شهر تهران، اطلاعات اطلس یکپارچه محیط زیست شهر تهران با بارگذاری نقشه‌های تحلیلی و جامع بر روی پلتفرم رصدخانه شهرداری تهران در قالب سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران انجام شد که این سامانه قابلیت اتصال به همه بانک‌های اطلاعاتی در دسترس در شهرداری تهران و خارج از آن را دارد.

از سوی دیگر با طراحی فرم‌های آماری و اطلاعاتی بر روی سامانه تحلیل آمار و اطلاعات، امکان ارزیابی وضعیت عملکردی مناطق ۲۲ گانه در حوزه محیط زیست بر روی سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران وجود دارد.

در حوزه توسعه پایدار با توجه به شرح وظیفه مصوب اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در ارزیابی روند توسعه پایدار در شهرداری تهران، با همکاری رصدخانه شهر تهران‌، داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران مبتنی بر محورهای توسعه پایدار شهری ایجاد شده است که امکان رصد وضعیت و ارزیابی روند توسعه پایدار شهری را به مدیران سطوح مختلف در حوزه توسعه پایدار خواهد داد.

لازم می‌دانم از همکاری آقای دکتر محمد فرجود رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران، خانم دکتر بوربور رئیس مرکز رصدخانه شهری، خانم دکتر ابو شهاب مجری طرح یکپارچه سازی اطلس و تیم پرتلاش ایشان، خانم مهندس نوروزی رئیس کمیته توسعه پایدار اداره کل و مسئول راهبری سامانه و تمامی همکاران عزیزم در معاونت‌های اداره کل که در به ثمر نشستن این اتفاق مبارک نقش داشتند تشکر و قدردانی کنم. "

رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد توسعه پایدار

کد خبر 504364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.