سه مورد قطعی کرونا هندی در کاشان شناسایی شد

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی دلاوری عصر چهارشنبه در بین خبرنگاران اظهار کرد: سه مورد سویه مشکوک به هندی با استفاده از توان آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشخیص داده شد و بر پایه نامه دریافتی از مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تایید شد.

وی گفت: با توجه به اینکه قدرت سویه هندی در انتقال به سایر افراد بیشتر از سویه انگلیسی است احتمال اینکه موارد بیشتری از این سویه در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل وجود داشته باشد بسیار زیاد است.

به گفته وی، نگاه کلی به وضعیت کرونا در منطقه نشان می‌دهد موارد سرپایی و بستری چند روز اخیر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل روند افزایشی دارد.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: با توجه به شرایط یاد شده و افزایش تعداد شهرهای قرمز در کشور احتمال رخداد موج پنجم کرونا بیش از پیش افزایش یافته است و از شهروندان تقاضا می‌شود شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به طور ویژه مد نظر قرار دهند.

دلاوری افزود: نکته قابل توجه دیگر اینکه واکسیناسیون به معنی ایجاد ایمنی کامل نیست و احتمال مبتلا شدن افراد واکسینه شده نیز وجود دارد، از این رو افرادی که واکسن را نیز دریافت کرده‌اند از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال افتتاح آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان‌پذیر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 504260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.