آرامستان جدید آستارا تا پایان سال جاری جانمایی می شود

شهردار بندر آستارا با بیان این که ظرفیت آرامستان آستارا در حال تکمیل است، گفت: آرامستان جدید این شهر تا پایان امسال جانمایی می‌شود.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رشد جمعیت و افزایش تعداد متوفیان، ظرفیت آرامستان سه هکتاری آستارا به شدت کاهش یافته و به زودی تکمیل می‌شود.

وی افزود: مدیریت شهری در دوره پنجم شورا، چندین مکان را برای جانمایی محل جدید آرامستان بررسی کرده است، اما این که زمین آرامستان باید به لحاظ شرعی همچنین محیط زیست و خاک مشکلی نداشته باشد تاکنون مورد آن محقق نشده است.

شهردار آستارا تاکید کرد: موضوع جانمایی آرامستان جدید یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری بوده است و سه منطقه غلام محله شرقی در ورودی شهر، بقعه پیرقطب الدین در روستای باغچه سرا و روستای کشفی توسط مشاور طرح در حال بررسی است که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال مکان مناسبی را در نزدیک شهر و در دسترس شهروندان به عنوان آرامستان اختصاص دهیم.

وی با بیان این که بعد از تعیین مکان جدید، آرامستان فعلی تعطیل شده و در راستای ساماندهی آن اقداماتی انجام خواهد شد، اضافه کرد: لازم است قبور آرامستان این شهر همسطح‌سازی شود که با جلب رضایت بازماندگان متوفیان این طرح در آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 504155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.